Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK kończy prace między Grybowem a Kamionką Wielką

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-07-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK kończy prace między Grybowem a Kamionką Wielką
fot. PKP PLK
Jak informuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, kończą się warte 65 mln zł prace na linii kolejowej pomiędzy Grybowem a Kamionką Wielką. Jeszcze w lipcu pasażerowie będą korzystać z nowoczesnych peronów w Grybowie, Ptaszkowej i Mszalnicy, a pociągi pojadą zmodernizowanym torem. 

Pasażerowie na przystankach w Ptaszkowej i Mszalnicy oraz w Grybowie skorzystają ze zmodernizowanych peronów. Będą nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Poprawiono także oświetlenie. Perony są dostępne dla pasażerów o ograniczonej możliwości poruszania się.

Między Grybowem a Kamionką Wielką kończą się prace, m.in. przy sieci trakcyjnej na odcinku Ptaszkowa – Kamionka Wielka. Od 28 lipca pociągi mają pojechać nowym torem. Przywrócona będzie jazda dwutorowa, podczas prac przejazd zapewniał jeden tor.

Wiadukty w Grybowie, Siołkowej i Kamionce Wielkiej zostały odnowione lub całkowicie przebudowane. Dzięki temu poprawi się bezpieczeństwo ruchu kolejowego, a kierowcy zyskają sprawniejszą komunikację w bezpośrednim sąsiedztwie torów.

Przeprowadzono także remont mostu nad rzeką Białą w Grybowie. 6-przęsłowy obiekt o długości 137 m został odnowiony, wzmocniony i zabezpieczony przed korozją. W sumie prace objęły 31 obiektów inżynieryjnych.

Głównym celem inwestycji jest ułatwienie dostępu do małopolskich atrakcji turystycznych na południu regionu. Zapewni to wymiana torów na odcinku niemal 20 km, poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i zwiększenie prędkości pociągów.

W ramach projektu wykonawca odnowił również nawierzchnię na 22 przejazdach kolejowo–drogowych, wybudował nową sieć trakcyjną oraz zainstalował nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Modernizacja odcinka linii kolejowej na trasie z Tarnowa do Muszyny rozpoczęła się w połowie 2017 r. Wartość prac to 65 mln zł. Inwestycja jest realizowana w ramach większego projektu związanego z modernizacją linii kolejowej nr 96 na odcinku Tarnów – Muszyna – informuje PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5