Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK będą kontynuować prace przy Szczecinie Głównym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
26-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK będą kontynuować prace przy Szczecinie Głównym
Fot. Michał Szymajda
Po pierwszym etapie prac na stacji Szczecin Główny, PLP PLK przymierzają się teraz do kolejnej poprawy infrastruktury. Pojawić mają się wreszcie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami, których brak tak bardzo wytykali kolejarzom szczecinianie, i połączenie między dwoma kładkami.

Pod koniec czerwca PKP PLK oddały do użytku nowy – zmodernizowany – peron na stacji Szczecin Główny. Peron czwarty wyposażono w nową nawierzchnię i wiatę, natomiast zapomniano o jego dostępności. Problem z dostaniem się do niego mają osoby niepełnosprawne, matki z dziećmi, rowerzyści a nawet osoby z dużym bagażem. Problemem jest jedyna droga prowadząca na peron w postaci starej kładki, na której nie zamontowano do tej pory windy, a nawet pochylni czy szyn.

Podczas prac zmodernizowano także peron 1. Następnie powstała także nowa kładka, ale łącząca hol dworca PKP Szczecin Główny z peronami 1, 2, 3 i ul. Owocową. Kładkę wyposażono w windy i ruchome schody.

PLK dokończą wreszcie roboty

Teraz PKP PLK przygotowują się do drugiego etapu modernizacji. Zarządca infrastruktury rozpoczął proces poszukiwania firmy na opracowanie studium wykonalności dla zadania „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych” na szczecińskiej stacji. – PKP Polskie Linie Kolejowe będą w latach 2017-2019 kontynuować wcześniejsze prace – zapowiada Zbigniew Wolny z biura prasowego.

Wolny zapowiada, że zmodernizowane zostaną perony 2 i 3. Rozpocznie się także budowa łącznika między nową a starą kładką, który ma być także zabezpieczony w pełni przed warunkami atmosferycznymi. Jak zapowiadają PLK, zostanie on zabudowany ze wszystkich stron ścianami i dachem. Zarządca przewidział także w zakresie prac zadaszenie starej kładki i schodów. Pojawią się na niej także długo wyczekiwane windy. Perony 1, 2 i 3 wzbogacą się także o nowe wiaty w miejscach, gdzie ich nie ma.

– Dzięki budowie łącznika między kładkami oraz zabudowaniu wind na starej kładce, osoby mające trudności w poruszaniu się będą mogły łatwiej dostać się z budynku dworca oraz z górnego i dolnego tarasu śródmieścia Szczecina na perony nr 1, 2, 3 i 4 dworca – przyznaje Zbigniew Wolny. – Planujemy w pierwszym kwartale 2017 r. ogłosić przetarg na roboty budowlane – zapowiada.

Budynek dworca już zmodernizowany

Szczecin Główny to jedna z najstarszych stacji kolejowych na terenie Polski. Pierwszy pociąg wjechał na dworzec o ówczesnej nazwie Berlinerbahnhof (Dworzec Berliński) 15 sierpnia 1843, dając początek linii kolejowych na Pomorzu.

W okolicy stacji, całkiem niedawno, zmienił także swoje oblicze budynek dworca Szczecin Główny. PKP SA gruntownie zmodernizowały obiekt. Zmiany wewnątrz obiektu objęły m.in. wymianę monitoringu oraz urządzeń informacji wizualnej i akustycznej. Wymieniono część instalacji, niektóre wykonano od nowa. Obiekt został w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku pojawiły się windy i schody ruchome. Z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących zamontowane zostały ścieżki prowadzące, mapy tyflograficzne oraz oznaczenia w języku Braille’a. Pojawiły się także pętle indukcyjne, które umożliwiają osobom niedosłyszącym, posiadającym aparat, lepszą komunikację z pracownikami kas biletowych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5