NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

PKP z dodatnim wynikiem. Ale zadłużenie większe od prognoz

| Rynek Kolejowy 16.03.2016 9

PKP z dodatnim wynikiem. Ale zadłużenie większe od prognoz
fot. PKP SA
W 2015 r. PKP SA osiągnęła zysk wyższy niż w poprzednim roku. Jednak zadłużenie spółki jest znacznie wyższe, niż to prognozował poprzedni zarząd PKP. 
Zysk dzięki prywatyzacji

Wynik netto spółki za 2015 r. wyniósł 222,9 mln zł. Osiągnięte przychody z działalności operacyjnej były nieznacznie wyższe od przychodów roku 2014 r. Istotny wzrost przychodów finansowych był skutkiem przeprowadzonej prywatyzacji m.in. PKP Energetyka. W wyniku zrealizowanych transakcji prywatyzacyjnych (m.in. TK Telekom, PKP Energetyka, PKP Cargo) spółka posiadała płynność finansową i realizowała spłatę zadłużenia.

Zadłużenie znacznie większe od prognoz

Zadłużenie na koniec 2015 r. wyniosło 1,76 mld zł - wbrew przedstawianej przez poprzedni zarząd informacji o zadłużeniu netto na poziomie 500 mln zł. Jak wyjaśnia Cecylia Lachor, pełnomocnik zarządu PKP SA ds. finansowych, istotne znaczenie ma tu pojęcie „zadłużenie netto” czyli zadłużenie faktyczne (kredyty, obligacje) pomniejszone o środki zgromadzone na rachunkach bankowych, a te jak wspomniano powyżej pochodziły z prywatyzacji spółek.

Główne obszary realizowanych w zeszłym roku zadań dotyczyły: poprawy obsługi i satysfakcji klientów Grupy PKP, utrzymania, remontów, modernizacji dworców i innych nieruchomości oraz zagospodarowaniu mienia zbędnego. Jak informuje Cecylia Lachor, w 2016 r. PKP SA nadal będzie spłacać zadłużenie. Spłata ma zostać w całości zrealizowana dopiero w 2022 r. i to pod warunkiem, że w kolejnych latach spółka nie będzie musiała zaciągać nowych kredytów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS