NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

PKP z dodatnim wynikiem. Ale zadłużenie większe od prognoz

| Rynek Kolejowy 16.03.2016 9

PKP z dodatnim wynikiem. Ale zadłużenie większe od prognoz
fot. PKP SA
W 2015 r. PKP SA osiągnęła zysk wyższy niż w poprzednim roku. Jednak zadłużenie spółki jest znacznie wyższe, niż to prognozował poprzedni zarząd PKP. 
Zysk dzięki prywatyzacji

Wynik netto spółki za 2015 r. wyniósł 222,9 mln zł. Osiągnięte przychody z działalności operacyjnej były nieznacznie wyższe od przychodów roku 2014 r. Istotny wzrost przychodów finansowych był skutkiem przeprowadzonej prywatyzacji m.in. PKP Energetyka. W wyniku zrealizowanych transakcji prywatyzacyjnych (m.in. TK Telekom, PKP Energetyka, PKP Cargo) spółka posiadała płynność finansową i realizowała spłatę zadłużenia.

Zadłużenie znacznie większe od prognoz

Zadłużenie na koniec 2015 r. wyniosło 1,76 mld zł - wbrew przedstawianej przez poprzedni zarząd informacji o zadłużeniu netto na poziomie 500 mln zł. Jak wyjaśnia Cecylia Lachor, pełnomocnik zarządu PKP SA ds. finansowych, istotne znaczenie ma tu pojęcie „zadłużenie netto” czyli zadłużenie faktyczne (kredyty, obligacje) pomniejszone o środki zgromadzone na rachunkach bankowych, a te jak wspomniano powyżej pochodziły z prywatyzacji spółek.

Główne obszary realizowanych w zeszłym roku zadań dotyczyły: poprawy obsługi i satysfakcji klientów Grupy PKP, utrzymania, remontów, modernizacji dworców i innych nieruchomości oraz zagospodarowaniu mienia zbędnego. Jak informuje Cecylia Lachor, w 2016 r. PKP SA nadal będzie spłacać zadłużenie. Spłata ma zostać w całości zrealizowana dopiero w 2022 r. i to pod warunkiem, że w kolejnych latach spółka nie będzie musiała zaciągać nowych kredytów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS