NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

PKP SA wykupiła euroobligacje warte ponad 750 mln złotych

| inf. prasowa 25.10.2016 1

PKP SA wykupiła euroobligacje warte ponad 750 mln złotych
Fot. sxc.hu
Spółka PKP SA wykupiła euroobligacje o wartości 180 mln euro, spłacając tym samym kolejną część swojego zadłużenia.
20 października 2011 roku Polskie Koleje Państwowe Spółka Akcyjna wyemitowały euroobligacje na kwotę 180 mln euro (ok. 776 mln złotych) na okres 5 lat. Obligacje nie posiadały zabezpieczenia w postaci Gwarancji Skarbu Państwa. Organizatorami emisji byli Goldman Sachs International i Raiffeisen Bank International AG.

Na zakup obligacji zdecydowało się ok. 40 inwestorów z kilku krajów europejskich. Obligacje notowane były na giełdzie papierów wartościowych w Luksemburgu. Oprocentowanie obligacji było stałe i wynosiło 5,75%. Płatność odsetek następowała raz do roku, a roczny koszt odsetkowy wynosił 10,35 mln euro.

Wykup euroobligacji poprzez spłatę całego kapitału w wysokości 180 mln euro nastąpił 20 października 2016 roku. – Zarząd PKP SA realizuje jedno ze swoich kluczowych zadań, jakim jest spłata tak zwanego historycznego długu. Dzięki wykupieniu euroobligacji o wartości 180 mln euro udało się spłacić istotną jego część, bo aż 45% łącznej sumy – mówi Cecylia Lachor, Członek Zarządu PKP SA odpowiadająca za finanse spółki.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka

Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS