Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK zamknie ruch na „siódemce” podczas modernizacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jar, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK zamknie ruch na „siódemce” podczas modernizacji
Odcinek Otwock – Lublin linii nr 7 ma zostać zmodernizowany do 2020 r. Zarządca infrastruktury kolejowej potwierdza, że podczas robót torowych planowane jest wstrzymanie ruchu kolejowego na znacznych odcinkach.

Linia kolejowa nr 7 łącząca m.in. Warszawę z Lublinem oraz stanowiąca fragment najkrótszej drogi żelaznej między stolicami Polski i Ukrainy od lat planowana jest do modernizacji. Prace między Otwockiem a Lublinem mają być jedną z największych inwestycji wyszczególnionych w projekcie Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r. Zgodnie z zapowiedziami modernizacja infrastruktury ma rozpocząć się w 2017 r. i potrwać do 2020 r. Obecnie inwestor dysponuje studium wykonalności, trwają prace nad dokumentacją projektową.

– Projekt POIiŚ 7.1-73 pn. "Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk na odcinku Otwock - Lublin - Prace przygotowawcze (dokumentacja projektowa i materiały przetargowe)" ma na celu przygotowanie inwestycji budowlanej polegającej na modernizacji infrastruktury kolejowej linii numer 7 na odcinku Otwock - Lublin na długości 150 km. W ramach projektu wykonawcy opracowali dokumentację projektową. Materiały przetargowe, które zostaną wykorzystane w celu wyłonienia wykonawców robót budowlanych po uzyskaniu pozwoleń na budowę w połowie 2016 roku. Terminy te nie są zagrożone  – informuje „Rynek Kolejowy” Karol Jakubowski z Zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Zamknął ruch kolejowy na długich odcinkach

Wraz z zbliżającą się modernizacją odcinka linii nr 7 pojawiły się informacje o zamknięciu ruchu kolejowego na tej trasie. Informacje te potwierdza PKP PLK, wskazując jednocześnie organizacje ruchu kolejowego.

– Na czas realizacji zadania planowane jest odcinkowe zamknięcie linii kolejowej nr 7 dla ruchu pociągów. Nie mniej jednak "siódemka" nie będzie zamknięta w całości podczas robót. Będzie zamykana odcinkami. Planujemy zamknięcie na odcinku Pilawa - Dęblin oraz Puławy Azoty - Lublin. Ruch kolejowy będzie na odcinku Otwock - Pilawa i jednotorowo na odcinku Dęblin - Puławy Azoty. Roboty będą wykonywane na stacjach Pilawa, Dęblin, Lublin, które nie będą zamknięte. Następnie zostanie zamknięty odcinek Otwock - Pilawa. Roboty na stacjach Otwock i Pilawa będą odbywały się przy ruchu pociągów – wyjaśnia Karol Jakubowski.

„Trzydziestka” będzie udrożniona

W związku z brakiem możliwości uruchamiania połączeń Lublina z Warszawą przez Dęblin i Pilawę, pociągi między stolicami województw lubelskiego i mazowieckiego zostaną skierowane na objazd, który będzie się odbywał liniami nr 2 i 30. Modernizacja pierwszej z wymienionych zbliża się ku końcowi, natomiast „trzydziestka” ma zostać udrożniona przed rozpoczęciem modernizacji „siódemki”. 

– Głównym powodem udrożnienia odcinka Łuków – Parczew linii nr 30 jest planowane zamknięcie dla ruchu pociągów linii kolejowej nr 7. Będzie ona też niezbędna jako „objazdówka” dla "siódemki" przy realizacji prac w jednotorowym zamknięciu linii kolejowej nr 7 – wyjaśnia pracownik Zespołu prasowego PKP PLK.

Na kolejnym odcinku „trzydziestka” zostanie zrewitalizowana. Jak informuje „Rynek Kolejowy” Paweł Florek, Inspektor ds. komunikacji i relacji z mediami w Departamencie Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, kontynuacja rewitalizacji linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew została uznana za priorytetową.

– Wynika to również ze strategicznej roli tej linii w kontekście planowanej modernizacji linii nr 7 z Lublina do Warszawy. W czasie prac na „siódemce”, ruch kolejowy między stolicami województw lubelskiego i mazowieckiego miałby odbywać się właśnie linią nr 30 – podkreśla Paweł Florek.

Planowane inwestycje i zrealizowane prace

Zgodnie z projektem Krajowego Programu Kolejowego rewitalizacja linii kolejowej między Parczewem i Lubartowem ma kosztować 91,4 mln zł. Udrożnienie trasy między Łukowem a Parczewem oszacowano na 202 mln zł (jako projekt dofinansowany z ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, znajduje się on jednak na liście rezerwowej). Wartość projektu modernizacji odcinka Lubartów – Lublin, który został zrealizowany z pomocą środków przyznanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013 wyniósł (po rozszerzeniu go o prace na terenie Lubartowa) niespełna 50,5 mln zł.

W przypadku odcinka Łuków – Parczew w Kontrakcie Terytorialnym wskazano, że przedsięwzięcie zostanie w ramach modernizacji linii nr 7 „w zakresie zapewniającym podstawową przejezdność linii” jako linia objazdowa. Warunkiem przeprowadzenia zadania jest uzyskanie zgody Komisji Europejskiej. Wartość tego projektu oszacowano na 80 mln zł.

Niezależnie od planowanych prac, PKP PLK ze środków krajowych prowadzi prace w celu udrożnienia linii kolejowej. Większe prace przeprowadzono na między Lubartowem i Parczewem przed uruchomieniem połączeń pasażerskich w 2013 r. Pozwoliły one na m.in. podniesienie prędkości dla pociągów pasażerskich oraz do podwyższenia nośności obiektów inżynieryjnych. Naprawy mostów i przepustów były realizowane również na odcinku Łuków – Parczew.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5