NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

PKP PLK: Remont linii obwodowej zgodnie z ustaleniami. Nie będzie paraliżu

| Witold Urbanowicz 19.05.2017 33

PKP PLK: Remont linii obwodowej zgodnie z ustaleniami. Nie będzie paraliżu
Dawny przystanek Warszawa Koło na linii 20fot. WU
PKP PLK odniosły się do zastrzeżeń władz Warszawy ws. remontu linii średnicowej i grożącego stolicy paraliżu komunikacyjnego w przejazdach między Śródmieściem, Wolą i Bemowem w związku z planowaną rozbiórką wiaduktów kolejowych. – PKP PLK przebudowują linię obwodową zgodnie z ustaleniami, wcześniej zaakceptowanymi przez miasto. Prace wykonywane są tak, aby minimalizować zmiany w komunikacji w mieście – zapewnia Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Od marca trwają prace przy przebudowie linii obwodowej między Warszawą Zachodnią (peron 8) a Warszawą Gdańską. Sporym wyzwaniem będą rozbiórki wiaduktów nad kluczowymi ulicami, łączącymi Śródmieście, Wolę i Bemowo. Władze Warszawy obawiają się sporego paraliżu.

Jak pisaliśmy, Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy, wystosowała do szefa PKP PLK list, w którym dzieli się wątpliwościami związanymi z przygotowaniami ważnych etapów inwestycji. „Wyrażam głębokie zaniepokojenie postępem prac oraz wypełnianiem zobowiązań zawartych w dokumentach kontraktowych i uzgodnień podejmowanych podczas licznych, trwających od wielu miesięcy spotkań koordynacyjnych. Mimo licznych monitów do dnia dzisiejszego nie otrzymaliśmy szczegółowego harmonogramu prac przy budowie poszczególnych obiektów mostowych” – napisała Kaznowska.

Wiceprezydent podkreśliła, że projekty organizacji ruchu na czas rozbiórki wiaduktów będą uzgadnianie tylko wtedy, jeśli zostaną uwzględnione oczekiwania miasta w zakresie ograniczenia utrudnień. Brak takich uzgodnień właściwie oznaczałby brak możliwości prowadzenia prac przy wiaduktach.

Do zarzutów władz Warszawy odnieśli się dzisiaj (19 maja) przedstawiciele PKP PLK. – PKP Polskie Linie Kolejowe przebudowują linię obwodową zgodnie z ustaleniami, dotyczącymi zamknięć ulic niezbędnych do wykonania robót, wcześniej zaakceptowanymi przez Miasto Stołeczne Warszawa – podkreśla Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Kolej zapewnia, że prace będą prowadzone w taki sposób, by ograniczyć liczbę zmian w komunikacji w mieście. – Obecnie PLK przygotowują się do rozpoczęcia rozbiórki wiaduktów nad ulicami Kasprzaka i Wolska. Następnie prace obejmie wiadukt przy ulicy Obozowej. Wykonawca będzie pracował weekendami przy zamkniętych ulicach – wylicza Jakubowski.

Roboty będą postępowały wiadukt za wiaduktem – najpierw Kasprzaka, potem Wolska, a na końcu Obozowa. – Umożliwi to najbardziej sprawną komunikację przy zmienionej organizacji ruchu. Nie trzeba będzie zamykać sąsiadujących ze sobą skrzyżowań. Wykonawca robót z wyprzedzeniem, po zatwierdzeniu wszystkich dokumentów, będzie informował o zmianach w organizacji ruchu – zapewnia Jakubowski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Zintegrowany transport

Wiecej z regionu:

Warszawa (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS