Stacja Gliwice Port, obsługująca Kanał Gliwicki, doczeka się kompleksowej przebudowy. Po modernizacji przyjmie dłuższe pociągi.
Gliwice Port to główna stacja kolejowa obsługująca ładunki transportowane drogą wodną na Kanale Gliwickim. Powstała w 1939 roku, w momencie kiedy zakończono też budowę kanału. Teraz PKP PLK przymierza się do jej kompleksowej przebudowy i dostosowania do wymogów bezpieczeństwa. Dzięki dostosowaniu torów do przyjmowania pociągów do długości nawet 800 metrów, znacznie poprawią się możliwości transportu towarów, dzięki przebudowie srk wzrośnie także przepustowość.
Wykonawca zobowiązany jest opracować dokumentację projektowo – wykonawczą uzupełniającą (do istniejącej dokumentacji) w tym dokumentację wykonawczą dla branży srk, wykonać roboty budowlane na podstawie dokumentacji oraz opracować dokumentację powykonawczą, w tym geodezyjną dokumentację powykonawczą.
Koszt prac na stacji zlokalizowanej w dzielnicy Łabędy PKP PLK określa na aż 30 mln zł. netto. Roboty mają trwać maksymalnie do końca listopada 2018 roku, w trakcie nich przewidziano zamknięcia torowe na linii 167 i 675. Stacja Gliwice Port będzie przebudowana w ramach programu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”. W ramach tego zadania naprawiona ma być też linia 711 między Maciejowem Północnym a Gliwicami, o czym piszemy
tutaj.
PKP PLK oceni oferty z uwzględnieniem kryterium ceny (90%) i okresu gwarancji (10%). Oferty można składać do 5 maja 2017 roku w zakładzie linii kolejowych w Tarnowskich Górach. Prace będą finansowane w pełni z budżetu PKP PLK.