NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PKP PLK: Oferty Gulermak i Dogus na łódzki tunel były niezgodne z SIWZ

| Roman Czubiński 19.09.2017 22

PKP PLK: Oferty Gulermak i Dogus na łódzki tunel były niezgodne z SIWZ
fot. Łukasz Rymaszewski, CC BY-SA 4.0
Wynik wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na budowę tunelu średnicowego wywołał w Łodzi ożywioną dyskusję. Część jej uczestników zastanawia się, czy konsorcjum Energopolu i PBDiM Mińsk Mazowiecki – mimo spełnienia formalnych wymogów – dysponuje doświadczeniem wystarczającym do prowadzenia budowy w trudnym gruncie pod ścisłą zabudową łódzkiego śródmieścia. Z kolei PKP PLK twierdzi, że dwóch spośród uczestników postępowania złożyło oferty w ogóle niezgodne z SIWZ.
Z sześciu złożonych w przetargu na projekt i budowę tunelu ofert cztery zostały odrzucone. Dlaczego? – W przypadku oferty nr 4 złożonej przez Dogus i oferty nr 3 złożonej przez konsorcjum w składzie: Gulermak i Mosty Łódź powodem odrzucenia była niezgodność treści oferty z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – wyjaśnia Joanna Kubiak z biura prasowego PKP PLK. Na pytanie o istotę owej niezgodności zarządca infrastruktury nie odpowiedział. Powodem odrzucenia ofert nr 2 (IDS-BUD) i 1 (Impresa Pizzarotti) był natomiast fakt, że oferenci nie wyrazili zgody na przedłużenie terminu związania ofertą (termin otwarcia ofert w przetargu był kilkakrotnie przesuwany).

– W przetargu zwracał uwagę fakt, że trzy najtańsze oferty złożyły firmy, które wspólnie budowały centralny odcinek drugiej linii metra w Warszawie: Gulermak, Astaldi oraz partner Energopolu, PBDiM Mińsk Mazowiecki. Wykorzystane w przetargu na budowę tunelu średnicowego doświadczenia zostały zatem zdobyte podczas jednej i tej samej inwestycji w stolicy – komentuje Kamil Śmiechowski z łódzkiego Stowarzyszenia Fabrykancka. Jak dodaje, Gulermak i Astaldi są jednak wielkimi firmami o zasięgu międzynarodowym, które wybudowały już wiele tuneli na całym świecie. Doświadczenie członków zwycięskiego konsorcjum jest tymczasem o wiele mniejsze.

Dwa z siedmiu kilometrów tunelu, przebiegające pod ścisłym centrum, będą stanowiły odcinek budowany za pomocą tarczy TBM. – Wypada mieć nadzieję, że doświadczenie zdobyte przez PBDiM na budowie metra jest na tyle duże, że firma będzie umiała również wyłonić odpowiednich podwykonawców lub partnerów. Technologia TBM jest bardzo droga i niewiele firm na świecie ją posiada – mówi Śmiechowski. – Sam w sobie fakt, że zbliżamy się do momentu, w którym zaczynamy wybrzydzać, że wygrała taka, a nie inna firma, świadczy o tym, jak daleko zaszły już sprawy, jeśli chodzi o inwestycję – dodaje.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS