NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PKP LHS zainwestuje 50 mln zł w infrastrukturę na Lubelszczyźnie

| inf. prasowa 08.02.2018 38

PKP LHS zainwestuje 50 mln zł w infrastrukturę na Lubelszczyźnie
zdjęcie ilustracyjnefot. PKP LHS
Około 50 mln złotych to wartość dodatkowych środków finansowych, które, dzięki inwestycji PKP LHS i umowie z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, trafią na Lubelszczyznę.
Na województwo lubelskie przypada najdłuższy odcinek Linii Hutniczej Szerokotorowej – 123 km, co stanowi 31 proc. całej długości szlaku prowadzącego od granicy z Ukrainą do Sławkowa na Śląsku. Na Lubelszczyźnie zlokalizowane są takie stacje jak Hrubieszów, Zamość Bortatycze, Szczebrzeszyn i Biłgoraj. W ramach inwestycji planowana jest modernizacja układów torowych oraz systemów sterowania ruchem kolejowym, a także budowa nowej mijanki Zamość Majdan oraz zakup maszyn torowych. Łączna wartość projektu inwestycyjnego to ok. 300 mln złotych, z czego ok. 114 mln złotych będzie przeznaczonych na prace w województwie lubelskim.

– Można powiedzieć, że linia szerokotorowa stanowi krwioobieg dla gospodarki w regionie. Dzięki terminalom przeładunkowym i projektowi modernizacyjnemu jeszcze więcej towarów będzie trafiało do lokalnych przedsiębiorstw i przewoźników, generując nowe inwestycje i miejsca pracy. PKP LHS zabiega również o rozwój transportu międzynarodowego w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku. Działania LHS wpisują się w rządową strategię modernizacji i rozbudowy sieci kolejowej w Polsce – mówi Tomasz Gontarz, pełnomocnik wojewody lubelskiego ds. rozwoju infrastruktury kolejowej.

– Łącznie, do 2025 roku przeznaczymy ponad 800 mln złotych na modernizację infrastruktury i taboru. Inwestycje na Lubelszczyźnie pozwolą zwiększyć bezpieczeństwo i przepustowość linii szerokotorowej. Pozwoli nam to podnieść prędkość przewozów i zapewnić jeszcze lepsze warunki naszym partnerom biznesowym, w tym lokalnym firmom – podkreśla prezes zarządu PKP LHS, Zbigniew Tracichleb.

EBI pomoże w ważnych inwestycjach, także informatycznych

Pod koniec stycznia spółka PKP LHS podpisała umowę z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym w sprawie finansowania programu inwestycyjnego o wartości blisko 300 mln zł, z czego 121 mln zł wyniesie kredyt z EBI. Głównym celem projektu jest automatyzacja linii 65, która poprawi bezpieczeństwo prowadzenia ruchu pociągów i pracowników oraz pozwoli zwiększyć przepustowość tej linii. Ok. 59 mln zł zostanie przeznaczonych na przebudowę układu torowego na stacji Zamość Bortatycze, rozbudowę stacji Hrubieszów, budowę nowej mijanki Zamość Majdan. Około 184 mln zł wyniesie koszt budowy kabla światłowodowego oraz rozbudowy komputerowego systemu sterowania ruchem kolejowym na linii nr 65. Projekt przewiduje również zakup maszyn dedykowanych do prac torowych na linii o rozstawie 1520 mm. Łącznie do 2025 roku PKP LHS planuje zainwestować w modernizację infrastruktury i taboru ponad 800 mln zł.

Dobre wyniki PKP LHS

Dzięki konsekwentnemu rozwojowi PKP LHS pozostaje najbardziej efektywnym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Korzystając ze szlaku, którego długość nie przekracza 2% całości infrastruktury kolejowej w kraju, firma przewozi ponad 4% ładunków i wykonuje ponad 6% całości pracy przewozowej na polskiej kolei.

W 2017 r. PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa przewiozła 10 mln 64 tys. ton towarów. Oznacza to wzrost o 110 tys. ton w porównaniu do wyników Spółki w poprzednim roku.

Jedyna taka linia w Polsce i w Europie

Linia nr 65 zarządzana przez PKP LHS to najdłuższa na terenie Polski kolejowa linia szerokotorowa przeznaczona do transportu towarowego. Jest jednocześnie najdalej na zachód wysuniętą linią szerokotorową w Europie Środkowej. Łączy kolejowe przejście graniczne Hrubieszów/Izow ze Śląskiem, gdzie w Sławkowie w Zagłębiu Dąbrowskim (25 km od Katowic) kończy swój bieg. Linia nr 65 o długości 400 km umożliwia transport towarów bez konieczności ich przeładunku na granicy.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS