Narodowy przewoźnik ogłosił przetarg na dostawę i wdrożenie zintegrowanego systemu łączności dyspozytorskiej wraz z serwisem.
PKP Intercity zaznacza w ogłoszeniu, że system ma umożliwiać szybką, niezawodną i uporządkowaną łączność pomiędzy dyspozytorami, a także pomiędzy dyspozytorami a innymi pracownikami/ współpracownikami, korzystającymi z różnych środków łączności. W jednym miejscu dyspozytor ma mieć możliwość skontaktować się z użytkownikiem telefonu stacjonarnego, komórkowego, faksu, SMS-ów, łączności radiowej, a opcjonalnie – także poczty elektronicznej i aplikacji do komunikacji typu „messenger”.
Przewoźnik wymaga oczywiście dostępności 24 godziny na dobę przez cały rok, na poziomie 99,99% - co oznacza dopuszczalną niedostępność systemu na poziomie 50 min w ciągu roku świadczenia przez wykonawcę serwisu.
Wykonawca ma dostarczyć 52 konsole dyspozytorskie dla użytkowników, jedną konsolę dyspozytorską dla administratorów IT oraz 320 zestawów bezprzewodowych słuchawki-mikrofon wraz z ładowarkami.
Umowa z wykonawcą będzie obowiązywać przez 44 miesiące. Termin składania ofert wyznaczono na połowę października. Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia.
PKP Intercity niedawno zaprezentowało
kulisy pracy dyspozytorów ruchu.