NUMER 12/2019
NUMER 12/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Węzły przesiadkowe
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity: Wzmacniamy weekendowe połączenia uruchamiane na zespołach trakcyjnych

| Michał Szymajda 03.12.2019 162

PKP Intercity: Wzmacniamy weekendowe połączenia uruchamiane na zespołach trakcyjnych
Fot. WU
Nasi czytelnicy wielokrotnie zwracają uwagę na problem przepełnionych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które wyruszają w trasy w okresie szczytów przewozowych. PKP Intercity w niektórych relacjach reaguje na te zgłoszenia.
Bywa, że bilety na piątkowe i niedzielne popołudniowe kursy obsługiwane przez Darty i Flirty, są wyprzedane nawet z tygodniowym wyprzedzeniem. Taka sytuacja ma miejsce np. na trasach z Bydgoszczy do Warszawy, z Wrocławia do Warszawy czy z Olsztyna, także do stolicy. Wszędzie tam pojawienie się ezt spotkało się z pozytywnym odbiorem przez pasażerów. W przypadku ezt nie da się reagować na zwiększony popyt dołożeniem wagonów do składu, jedynym wyjściem jest połączenie ze sobą dwóch takich samych ezt. To nie zawsze się udaje z uwagi na ograniczoną liczbę pojazdów. Jednak PKP Intercity od jakiegoś czasu stara się to robić.

– Ze względu na wysoką frekwencję pociągi w relacji Warszawa – Wrocław oraz Wrocław – Warszawa były wzmocnione o dodatkową jednostkę ED161 w dniach: 3, 8, 11, 17 i 24 listopada, a także 1 grudnia br. Takie działania podejmowane są niezależnie od relacji. Obsługa pociągu w podwójnym zestawieniu EZT stosowana jest dla składów ED160 i ED161, gdy tylko istnieje taka możliwość – wyjaśnia Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity. Dodaje, że PKP Intercity na bieżąco monitoruje frekwencję w pociągach i w ramach możliwości technicznych oraz taborowych uzupełnia składy dodatkowymi jednostkami EZT oraz wagonami.

– Zapewnienie odpowiedniej liczby miejsc, a tym samym komfortu i bezpieczeństwa podróży, jest dla przewoźnika priorytetem – napisała.

Na jednym z przystanków na trasie pociągu z Wrocławia do Warszawy – w Łodzi Dąbrowie – z uwagi na krótki peron, PKP Intercity stosuje dla podwójnych ezt specyficzny sposób zatrzymania. Najpierw zatrzymuje się w peronach pierwsza jednostka, a później po przejechaniu kilkuset metrów przez pociąg, pasażerowie drugiego ezt, po kolejnym zatrzymaniu, mają możliwość opuszczenia wagonów.

Więcej na temat filozofii wykorzystania elektrycznych zespołów trakcyjnych w PKP Intercity piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (43753)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (43753)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2019
NUMER 12/2019
W najnowszym numerze prezentujemy raport o węzłach przesiadkowych. Oprócz tego szereg ciekawych rozmów, w tym z A. Furgalskim, W. Nowakiem, S. Bobsienem, K. Celińskim, A. Beroud i J. Malinowskim. Piszemy również o restrukturyzacji finansowania Trakcji PRKiI, powrocie kolei do Jastrzębia Zdroju i kolizjach pociągów ze zwierzętami. Warto zwrócić uwagę na relację z funkcjonowania kolei w Albanii – to dobry przykład na to, że kolej w Polsce mogłaby być w dużo gorszej sytuacji, niż obecnie.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5