Wygląda na to, że liczba przewiezionych pasażerów w 2017 roku będzie większa niż pierwotnie założyła to sobie spółka.
- Już w tej chwili, do końca listopada, przewieźliśmy 39,3 mln pasażerów. Tymczasem nasz plan dotyczący całego roku opiewał na 39,2 mln pasażerów – powiedziała Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Dodać należy, że przed przewoźnikiem jeszcze grudzień, który zawsze bardzo podbija wyniki, ze względu na święta Bożego Narodzenia.
Już teraz brakuje biletów na część połączeń.
Jak dodaje, to jeden z najlepszych wyników od 2009 roku, gdy od Przewozów Regionalnych przejęto niemal cały segment przewozów międzywojewódzkich. W 2016 PKP Intercity przewiozło 38,5 mln pasażerów. Szacuję się, że w tym roku z kolej w Polsce
skorzysta w Polsce 300 mln klientów.
Jeśli chodzi o cały sektor kolejowy, to w ciągu pierwszych trzech kwartałów tego roku liczba pasażerów wzrosła w stosunku do analogicznego okresu 2016 r.
o ponad 4%. Ponaddwukrotnie bardziej
wzrosły z kolei przewozy towarów.