Partnerzy serwisu:
Pasażer

PKP Intercity rozszerzy trasy Dartów i Flirtów?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-07-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dominik Lebda

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
PKP Intercity rozszerzy trasy Dartów i Flirtów?
Od 14 grudnia pociągi Dart produkcji Pesy oraz Flirt produkcji Stadlera i Newagu rozpoczną kursowanie pod szyldem połączeń Intercity. Przewoźnik analizuje trasy nowych pociągów z uwzględnieniem ich wydłużenia, codziennie lub sezonowo. Nowoczesny tabor ma szansę zwiększyć dostępność kolei m.in. w miejscach, dokąd usługi PKP Intercity obecnie nie docierają.

PKP Intercity, dzięki środkom z Unii Europejskiej, kupiły dwadzieścia nowoczesnych pociągów elektrycznych produkcji Pesy oraz dwadzieścia składów produkcji konsorcjum Stadlera i Newagu. Nowy tabor ma trafić na trasy obsługiwane obecnie przez połączenia Twoich Linii Kolejowych (TLK). Dzięki specyfikacji taboru (lekkie ezt, szybsza zmiana kierunku jazdy), usługi PKP Intercity mają okazję dotrzeć do miejsc, gdzie wcześniej przewoźnik nie uruchamiał połączeń.

Relacje podstawowe, z wniosku o dofinansowanie unijne, są znane od dawna i będą musiały zostać zrealizowane w pełni. Z informacji uzyskanych od PKP Intercity wynika, że spółka pochyla się obecnie nad przygotowaniem wydłużonych relacji niektórych pojedynczych połączeń – codziennych bądź sezonowych. Będzie to zależało m.in. od parametrów danych szlaków kolejowych i ułożenia obiegów składów. W tej kwestii nie zapadły jeszcze ostateczne decyzje. Poniżej prezentujemy podstawowe stacje postojów połączeń obsługiwanych składami Dart i Flirt z uwzględnieniem tras opcjonalnych.

Flirt

(Zakopane) – Kraków – Olsztyn

Kraków Płaszów – Kraków Główny – Miechów – Sędziszów – Jędrzejów – Kielce – Bukowa – Włoszczowa – Żelisławice – Włoszczowa Północ – Opoczno Południe – Warszawa Zachodnia – Warszawa Centralna – Warszawa Wschodnia – Legionowo – Modlin – Nasielsk – Ciechanów – Działdowo – Nidzica – Olsztynek – Olsztyn Zachodni – Olsztyn Główny.

Możliwe wydłużenie niektórych relacji i trasę Kraków Płaszów – Skawina – Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Sucha Beskidzka – Maków Podhalański – Jordanów – Chabówka – Rabka Zdrój – Nowy Targ – Biały Dunajec – Poronin – Zakopane.

Warszawa – Bydgoszcz

Warszawa Wschodnia – Warszawa Centralna – Warszawa Zachodnia – Sochaczew – Łowicz – Główny – Kutno – Włocławek – Aleksandrów Kujawski – Toruń Główny – Solec Kujawski – Bydgoszcz Wschód – Bydgoszcz Leśna – Bydgoszcz Główna.

Gdynia – Katowice

Gdynia Główna – Sopot – Gdańsk Oliwa – Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Główny – Pruszcz Gdański – Tczew – Laskowice Pomorskie – Bydgoszcz Główna – Bydgoszcz Leśna – Bydgoszcz Wschód – Solec Kujawski – Toruń Główny – Aleksandrów Kujawski – Włocławek – Kutno – Łęczyca – Zgierz – Łódź Kaliska – Łódź Chojny – Łódź Widzew – Piotrków Trybunalski – Radomsko – Częstochowa – Myszków – Zawiercie – Dąbrowa Górnicza – Będzin Miasto – Sosnowiec Główny – Katowice. 

Szczecin – Kraków

Szczecin Główny – Szczecin Dąbie – Stargard Szczeciński – Choszczno – Krzyż – Wronki – Poznań Główny – Konin – Koło – Kutno – Łowicz Główny – Stryków – Zgierz – Łódź Widzew – Tomaszów Mazowiecki – Kraków Główny – Kraków Płaszów.

Dart

Warszawa – Białystok

Warszawa Zachodnia – Warszawa Centralna – Warszawa Wschodnia – Tłuszcz – Małkinia – Czyżew – Szepietowo – Łapy – Białystok.

Warszawa – Lublin – (Chełm)

Warszawa Zachodnia – Warszawa Centralna – Warszawa Wschodnia – Pilawa – Dęblin – Puławy Miasto – Nałęczów – Lublin.

Rozważane wydłużenie relacji o trasę Lublin – Świdnik Wschód – Rejowiec – Chełm Miasto – Chełm.

Warszawa – Bielsko Biala – (Zakopane/Wisła)

Warszawa Wschodnia – Warszawa Centralna – Warszawa Zachodnia – Żyrardów – Skierniewice – Koluszki – Piotrków Trybunalski – Radomsko – Częstochowa – Myszków – Zawiercie – Dąbrowa Górnicza – Będzin Miasto  Sosnowiec Główny – Katowice – Katowice Ligota – Tychy – Pszczyna – Czechowice Dziedzice – Bielsko Biała Główna.

Rozważane wydłużenie trasy o relację Bielsko Biała – Żywiec – Jeleśnia – Lachowice Centrum – Sucha Beskidzka – Maków Podhalański – Jordanów – Rabka Zdrój – Nowy Targ – Biały Dunajec – Poronin – Zakopane oraz Bielsko Biała – Skoczów – Goleszów – Ustroń Zdrój – Ustroń Polana – Wisła Uzdrowisko – Wisła Głębce.

Warszawa – Wrocław – (Jelenia Góra)

Warszawa Wschodnia – Warszawa Centralna – Warszawa Zachodnia – Skierniewice – Łódź Widzew – Łódź Chojny – Pabianice – Zduńska Wola – Sieradz – Kalisz – Ostrów Wielkopolski – Odolanów – Międzybórz Sycowski – Twardogóra Sycowska – Oleśnica Rataje – Wrocław Nadodrze – Wrocław Mikołajów – Wrocław Główny.

Trasa oznaczona jako analizowana/sezonowa: Wrocław Główny – Jaworzyna Śląska – Świebodzice - Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Główny – Sędzisław – Marciszów – Janowice Wielkie – Jelenia Góra.

Nowy tabor, nowe możliwości?

Pomysł wydłużenia relacji niektórych połączeń Intercity realizowanych składami Dart i Flirt wydaje się zasadny. Dostęp do kolei dalekobieżnej w obszarach ważnych np. z punktu widzenia tranzytowego czy turystycznego, jest istotny i wymagający poprawy zwłaszcza pod względem jakości taboru i ilości połączeń. Nowe składy zespolone dają w tej kwestii sporo korzyści. Przykładem jest choćby Rabka Zdrój, gdzie przy zmianie kierunku jazdy nie będzie konieczności tak zwanego „oblotu” składu przez lokomotywę. W przypadku składu z lokomotywą w Rabce nie ma takiej możliwości ze względu na jeden tor w stacji, przez co wszystkie połączenia PKP Intercity docierały tylko do Chabówki.

Generalnie warte uwagi są analizy nad objęciem siatką połączeń popularnych i ważnych turystycznie obszarów woj. dolnośląskiego, małopolskiego, śląskiego i lubelskiego. Choćby Beskid Śląski czy Beskid Żywiecki są pozbawione dobrej oferty połączeń dalekobieżnych (np. trasa do Wisły czy Żywiec – Hucisko – Sucha Beskidzka). Należy jednak zaznaczyć, że ostateczny kształt siatki połączeń będzie zależał od wielu czynników związanych choćby ze stanem infrastruktury kolejowej. W związku z tym ostateczny kształt oferty połączeń Intercity realizowanych składami Dart i Flirt poznamy jesienią. 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Tabor i technika

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Michał Szymajda 13 lipca 2022

Ministerstwo Infrastruktury: Nocne Darty są w porządku

Infrastruktura

Pierwszy Dart po naprawie poszycia wrócił do ruchu

Tabor i technika

Pierwszy Dart po naprawie poszycia wrócił do ruchu

Michał Szymajda 15 kwietnia 2019

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Tabor i technika

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Michał Szymajda 13 lipca 2022

Ministerstwo Infrastruktury: Nocne Darty są w porządku

Infrastruktura

Pierwszy Dart po naprawie poszycia wrócił do ruchu

Tabor i technika

Pierwszy Dart po naprawie poszycia wrócił do ruchu

Michał Szymajda 15 kwietnia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5