NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity obroni się przed 200-milionową luką finansową

| Jakub Madrjas 24.11.2016 58

PKP Intercity obroni się przed 200-milionową luką finansową
fot. Mariusz Tuszyński , SM42.pl
Członek zarządu PKP Intercity Artur Resmer poinformował w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", że dzięki oszczędnościom udało się rozwiązać problem ogromnej luki finansowej, sygnalizowany na początku tego roku.
W pierwszej połowie 2016 roku ówczesny wiceminister ds. kolei Piotr Stomma poinformował o sięgającej aż 200 mln złotych luce finansowej w działalności spółki PKP Intercity. Wczoraj w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" podczas Kongresu Kolejowego członek zarządu spółki ds. finansowych Artur Resmer przyznał, że "takie ryzyko występowało".

Poinformował jednak, że szereg inicjatyw oszczędnościowych, które od początku roku wdrożono w spółce, pozwolił zażegnać to niebezpieczeństwo. W jakim stopniu? - Jest za wcześnie, by o tym mówić. Wynik finansowy zostanie ogłoszony w marcu - powiedział Resmer zaznaczając, że w biznesie "należy wyznaczać sobie ambitne cele", a spółki skarbu państwa powinny być zarządzane w podobny sposób, jak prywatne.

Członek zarządu PKP IC nie wskazuje jednego obszaru, w którym udało się uzyskać największe oszczędności. - W tak dużej spółce wszelkie działania optymalizacyjne mają określony efekt. Dotyczy to takich obszarów jak zarządzanie, zakupy paliwa, czy przetargi - wyliczył Resmer.

Niedawno pojawiły się informacje, że w związku z kontrowersjami wokół sprzedaży spółki PKP Energetyka środki pochodzące z tego tytułu, przeznaczone przez PKP SA dla PKP IC na inwestycje zostały zamrożone. Według informacji "Rynku Kolejowego", są one jednak do dyspozycji spółki. Chodzi o ok. miliard złotych, którym PKP SA dokapitalizowała swoją spółkę; środki te, obok funduszy unijnych stanowią istotny punkt wartego 2,5 mld zł programu wymiany taboru PKP IC.

- Strategia taborowa jest rozpisana na okres do 2020 roku. Chcemy żeby te zakupy były przemyślane, a specyfikacje zamówienia - bardzo dokładnie określone, ponieważ wiele obecnych problemów PKP Intercity ma źródło właśnie w niewłaściwej specyfikacji zamówień - podsumował członek zarządu spółki.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS