NUMER 03/2017
NUMER 03/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Jak kolej wydaje unijne pieniądze?
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity obroni się przed 200-milionową luką finansową

| Jakub Madrjas 24.11.2016 58

PKP Intercity obroni się przed 200-milionową luką finansową
fot. Mariusz Tuszyński , SM42.pl
Członek zarządu PKP Intercity Artur Resmer poinformował w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", że dzięki oszczędnościom udało się rozwiązać problem ogromnej luki finansowej, sygnalizowany na początku tego roku.
W pierwszej połowie 2016 roku ówczesny wiceminister ds. kolei Piotr Stomma poinformował o sięgającej aż 200 mln złotych luce finansowej w działalności spółki PKP Intercity. Wczoraj w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" podczas Kongresu Kolejowego członek zarządu spółki ds. finansowych Artur Resmer przyznał, że "takie ryzyko występowało".

Poinformował jednak, że szereg inicjatyw oszczędnościowych, które od początku roku wdrożono w spółce, pozwolił zażegnać to niebezpieczeństwo. W jakim stopniu? - Jest za wcześnie, by o tym mówić. Wynik finansowy zostanie ogłoszony w marcu - powiedział Resmer zaznaczając, że w biznesie "należy wyznaczać sobie ambitne cele", a spółki skarbu państwa powinny być zarządzane w podobny sposób, jak prywatne.

Członek zarządu PKP IC nie wskazuje jednego obszaru, w którym udało się uzyskać największe oszczędności. - W tak dużej spółce wszelkie działania optymalizacyjne mają określony efekt. Dotyczy to takich obszarów jak zarządzanie, zakupy paliwa, czy przetargi - wyliczył Resmer.

Niedawno pojawiły się informacje, że w związku z kontrowersjami wokół sprzedaży spółki PKP Energetyka środki pochodzące z tego tytułu, przeznaczone przez PKP SA dla PKP IC na inwestycje zostały zamrożone. Według informacji "Rynku Kolejowego", są one jednak do dyspozycji spółki. Chodzi o ok. miliard złotych, którym PKP SA dokapitalizowała swoją spółkę; środki te, obok funduszy unijnych stanowią istotny punkt wartego 2,5 mld zł programu wymiany taboru PKP IC.

- Strategia taborowa jest rozpisana na okres do 2020 roku. Chcemy żeby te zakupy były przemyślane, a specyfikacje zamówienia - bardzo dokładnie określone, ponieważ wiele obecnych problemów PKP Intercity ma źródło właśnie w niewłaściwej specyfikacji zamówień - podsumował członek zarządu spółki.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (336)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (336)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2017
NUMER 03/2017
Tematem numeru jest trwająca już od trzech lat perspektywa finansowa Unii Europejskiej. W raporcie sprawdziliśmy, jak przebiega wydawanie unijnych środków przez kolej i samorządy. O środkach UE rozmawialiśmy z dwoma kluczowymi osobami: Witoldem Słowikiem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Przemysławem Gorgolem, dyrektorem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Oprócz tego, w numerze podejmujemy "Piekielnie trudny temat" nowej linii kolejowej w Małopolsce i przyglądamy się przyszłości wąskotorówek. Rozmawiamy również z Macieje Lignowskim oraz Philippem Müllerem. Czytelników zainteresuje również z pewnością taborowe podsumowanie 2016 roku oraz relacja z wizyty w zakładach utrzymania taboru grupy Colas Rail we Francji. 


 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS