PKP Intercity rozpoczyna współpracę z Polską Organizacją Turystyczną. Partnerzy podpisali porozumienie w zakresie promocji polskiej turystyki. Wspólnym celem jest wsparcie rozwoju usług turystycznych i polskiego transportu kolejowego.
28 lutego PKP Intercity i Polska Organizacja Turystyczna podpisały porozumienie o wzajemnej promocji i współpracy. Podpisy złożyli Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity i p.o. prezes Polskiej Organizacji Turystycznej – Bartłomiej Walas.
– Współpraca z Polską Organizacją Turystyczną to ważny element promowania podróży pociągami PKP Intercity wśród polskich i zagranicznych turystów. Już dzisiaj naszymi pociągami można dotrzeć do wielu atrakcyjnych turystycznych miejscowości na terenie Polski – podkreśla Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.
Współpraca w internecie i w promocji polskiej turystykiW ramach umowy obie instytucje będą podejmować działania w celu promocji Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie dla osób z zagranicy, a także wśród turystów krajowych. Współpraca partnerów ma przełożyć się na wyższą jakość usług turystycznych oraz promocję krajowych kierunków kolejowych.
– Porozumienie to wstęp do wspólnych działań mających przyczynić się do zwiększenia krajowego ruchu turystycznego. Zależy nam, aby z informacją o potencjale turystycznym Polski dotrzeć do jak największej liczby osób – mówi p.o. prezes POT Bartłomiej Walas.
Podpisana umowa o współpracy zakłada wzajemną promocję obu organizacji m.in. na stronach internetowych i profilach społecznościowych, w materiałach wydawniczych i wizerunkowych, a także organizowanie wspólnych wydarzeń promujących polską turystykę.
Planszówki z sukcesemPKP Intercity w ostatnim czasie zaktywizowało się w zakresie współpracy promocyjnej z podmiotami zewnętrznymi. Przewoźnik podsumował akcję „Planszówki w pociągach PKP Intercity", o której
pisaliśmy tutaj.
W ostatni weekend, 25-26 lutego br., PKP Intercity wspólnie z wydawcą nowoczesnych gier planszowych i towarzyskich Rebel, zaproponowało podróżnym wyjątkową aktywność. Pasażerowie sobotniego pociągu IC Konopnicka relacji Wrocław Główny – Białystok oraz niedzielnego IC Sukiennice relacji Gdynia Główna – Kraków Główny mogli w trakcie przejazdu zagrać w nowoczesne gry towarzyskie. Firma Rebel, udostępniła podróżnym najpopularniejsze tytuły: Dobble, Timeline: Polska, Wsiąść do Pociągu, Domek, Dixit czy Story Cubes.
– Z roku na rok obserwujemy coraz większe zainteresowanie grami planszowymi wśród różnych grup wiekowych czy społecznych. Zamiast wieczornego oglądania telewizji czy gry na komputerze, coraz więcej osób spędza czas grając w planszówki z rodziną czy z przyjaciółmi. To odprężająca, dająca wiele radości i energii forma spędzenia wolnego czasu – powiedział Paweł Kurnatowski z firmy Rebel.
Pilotaż akcji został przeprowadzony w ostatni weekend lutego, wieńczący ferie zimowe w 5 województwach w kraju. „Planszówkowe” pociągi przebyły łącznie 1270 km. Podróżni brali udział w 20-30 minutowych sesjach, przy wsparciu ekspertów firmy Rebel, którzy m.in. tłumaczyli zasady i odpowiadali na ich pytania. W strefie planszówek rozegrano blisko 400 rozgrywek. Wśród podróżujących osób znaleźli się pasjonaci gier planszowych: najmłodsi brali udział w zabawie w Dobble z rodzicami, wracająca z ferii młodzież chętnie rywalizowała w rozgrywkach Story Cubes, a pasjonaci historii wygrywali kolejne rundy grając w Timeline. Każdy z pasażerów znalazł planszówkę dla siebie – podkreśla przewoźnik.
– Cieszymy się, że pilotażowa akcja z planszówkami w pociągach PKP Intercity spotkała się z tak dużym zainteresowaniem podróżnych. Do pasjonujących rozgrywek przystąpiło ponad 150 osób. Mam nadzieję, że jeszcze nie raz uda nam się powtórzyć akcję gier planszowych w naszych składach – powiedział Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.