Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity bardzo ograniczyło liczbę kuszetek w składach. „Te wagony wrócą do ruchu”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
08-01-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity bardzo ograniczyło liczbę kuszetek w składach. „Te wagony wrócą do ruchu”
Fot. Adam Kilian (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Intercity ograniczyło ruch wagonów z miejscami do leżenia do tego stopnia, że regularnie można je spotkać już niemal wyłącznie w IC Przemyślanin.

Pogorszenie oferty w segmencie przejazdów w kuszetkach następuje w Polsce od 3 lat. Liczba czynnych kuszetek drastycznie spadła w połowie 2016 roku, tuż przed sezonem letnim. PKP Intercity ratowało się podstawianiem wagonów sypialnych w miejsce kuszetek i ta praktyka z większym lub mniejszym natężeniem występuje do dzisiaj. Choć za bilet przy takiej korzystnej zamianie zapłacimy jak w wypadku jazdy kuszetką, to liczba miejsc do spania jest w pociągach nocnych mniejsza, a bardzo korzystną ofertę „tania kuszetka”, zlikwidowano.

Z naszej wiedzy wynika, że ze wszystkich pociągów nocnych uruchamianych w kraju, obecnie tylko IC Przemyślanin regularnie prowadzi w swoim zestawieniu kuszetki. Z ruchu wyłączono natomiast stosunkowo nowoczesne, zbudowane na cichych wózkach, kuszetki typu 134Ab. PKP Intercity ma ich 10, ale żaden z tych pojazdów nie kursuje. Jak się okazuje, PKP Intercity po „wyjeżdżeniu kilometrów” wagony te po prostu odstawiły w 2018 roku. Na szczęście jest plan ich ponownego uruchomienia.

– Dziewięć wagonów zostało wyłączonych z ruchu w ubiegłym roku zgodnie z planowym cyklem przeglądowo-naprawczym. Trzy z nich powróciły już do ruchu, dwa kolejne są w trakcie naprawy na czwartym poziomie utrzymania – poinformowała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity.

Jak poinformował nas przewoźnik: pozostałe cztery wagony zostaną wysłane na przeglądy w najbliższym czasie, a ich powrót zaplanowany jest przed tegorocznym okresem letnim. – Jeden wagon 134Ab jest obecnie wyłączony z eksploatacji z powodu awarii, oczekuje on na naprawę – dodała Zakrzewska.

W rozkładzie jazdy 2018/2019 PKP Intercity ponownie używa swoich ezt do obsługi połączeń nocnych. Ezt Dart obsługuje połączenie IC Karkonosze z Białegostoku do Szklarskiej Poręby.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5