W lutym 2014 roku spółka PKP SA ogłosiła przetarg na wykonanie naprawy okresowej 8 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED74 na 4-tym poziomie utrzymania. Jedyną ofertę złożyła bydgoska Pesa. Zamówienie nie zostało jednak firmie udzielone. - Postępowanie zostało unieważniane, z uwagi na to, że cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia – informuje PKP IC.
Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez PKP IC było wykonanie naprawy okresowej składów ED74 o zakresie prac obejmującym przegląd, naprawę lub wymianę podzespołów i zespołów połączoną z częściowym ich demontażem, a także z naprawą lub wymianą części zniszczonych.
Ofertę w wysokości 18 295 536 zł złożyła Pesa Bydgoszcz. – Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zadania kwotę w wysokości 17 220 000 zł, to oznacza, że cena oferty najkorzystniejszej przewyższa kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia o 1 075 536 zł – podaje spółka PKP IC. Przetarg został unieważniony.
W 2005 roku ówczesne PKP Przewozy Regionalne zamówiły 11 pojazdów ED74 Bydgostia. To czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne przeznaczone do przewozów międzyregionalnych. Zamówienie, realizowane w latach 2007–2008, zwiększono następnie do 14 sztuk. W grudniu 2008 roku pojazdy zostały przekazane PKP Intercity wraz z przeniesieniem całości przewozów dalekobieżnych tej spółce. Pesa prowadzi obecnie naprawy poziomu P4 pięciu składów ED74. Umowa została podpisana na początku lutego 2014 roku. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.