Wagony jednej z najdłużej produkowanych serii w Polsce – 111A oraz 112A – przejdą w najbliższym czasie naprawę za sprawą PKP Intercity. Przewoźnik chce posłać co najmniej 60 takich wagonów do naprawy poziomu P4.
PKP Intercity rozpisało przetarg na wykonanie naprawy okresowej na czwartym poziomie utrzymania dla swoich 60 wagonów osobowych. Zadanie jest dwuczęściowe i dotyczy 30 wagonów typu 111A oraz 30 wagonów typu 112A – czyli najstarszego typu wagonów klasy pierwszej i drugiej.
Kryteria wyboru oferty przez zamawiającego sprowadzają się w 80% do zaproponowanej ceny oraz do okresu gwarancji – 20%. Czas obowiązywania zamówienia to 24 miesiące.
A może i więcej
W obu zadaniach zamawiający zastrzegł sobie także prawo opcji polegające na rozszerzeniu stałego zakresu standardowej naprawy WC. W odniesieniu do części 1 przedmiotu zamówienia zwiększony zakres naprawy może dotyczyć 25 kabin WC, z kolei w odniesieniu do części 2 przedmiotu zamówienia – 20 kabin WC. Warto zaznaczyć, że PKP Intercity coraz częściej ramach napraw i przeglądów wagonów starszych typów decyduje się na zabudowę toalet próżniowych. Ta dość prosta modyfikacja znacznie podnosi warunki podróży i poprawia wizerunek kolei. Pisaliśmy więcej o tym
tutaj.
Zamawiający przewiduje również w ramach prawa opcji zwiększenie liczby wagonów objętych naprawą w odniesieniu do części 1 przedmiotu zamówienia o 25 sztuk, a w odniesieniu do części 2 przedmiotu zamówienia – 10 sztuk.
Zakres naprawyPKP Intercity wymaga doprowadzenia wagonu do pełnej sprawności techniczne. Naprawa okresowa wagonu osobowego obejmuje demontaż maszyn, urządzeń, podzespołów, zespołów i elementów, oczyszczenie z brudu, smaru i korozji, weryfikację elementów, podzespołów i zespołów oraz naprawę, a także względnie wymianę elementów, podzespołów i zespołów nie spełniających kryteriów określonych w warunkach technicznych odbioru.
Zamawiający przewiduje wykonanie prac wykraczających także poza stały zakres naprawy P4. Jak zaznacza PKP Intercity, prace te jednak nie wystąpią przy naprawie każdego wagonu i będą wykonywane jedynie w razie konieczności, za zgodą zamawiającego. Mowa tutaj o takim zakresie prac, jak wymiana obręczy, osi, łożyska maźniczego, malowanie renowacyjne pudła przy zastosowaniu farby chemoutwardzalnej, wymiana koła bosego, wymiana wykładziny oraz tapicerek na siedzeniach, wymiana wszelkich szyb w wagonie, jak również wymiana drzwi wejściowych.
Oferty składać można do 12 stycznia 2017 roku do godziny 10. Ostatnio pisaliśmy także o innym przetargu PKP Intercity dotyczącego
naprawy aż 186 wagonów.