Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Cargo opublikowało raport zintegrowany i wstępne wyniki za I półrocze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
10-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Cargo opublikowało raport zintegrowany i wstępne wyniki za I półrocze
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Spółka PKP Cargo podała wstępne wyniki finansowe za pierwsze półrocze tego roku. W drugiej połowie miesiąca ma przedstawić ostateczne dane, ale wstępne informacje wypadają dobrze. Przewoźnik pochwalił się też ciekawą prezentacją tzw. raportu zintegrowanego.

Jak podało PKP Cargo, według wstępnych wyników w pierwszym półroczu 2018 roku przychody z działalności operacyjnej wyniosły 2 mld 509,9 mln zł, podczas gdy w okresie styczeń–czerwiec 2017 roku PKP Cargo miało przychody na poziomie 2 mld 267 mln zł, co oznacza 10-procentowy wzrost. EBIDTA wzrosła z 333 mln zł do 422,6 mln zł (o około 27 proc.), a zysk netto osiągnął w pierwszym półroczu tego roku wartość 89,6 mln zł, podczas gdy przed rokiem spółka zarobiła na czysto tylko 19 mln zł. 

O połowę zostały zwiększone nakłady inwestycyjne – z 201 mln zł do 302,7 mln zł; plan na ten rok przewiduje wydanie miliarda złotych. Przewoźnik podaje, że jego pociągi przewiozły w pierwszym półroczu tego roku 59,5 mln ton ładunków, czyli o 1,9 mln ton więcej niż w tym samym okresie 2017 roku. – Wdrożone kilka miesięcy temu procesy optymalizacyjne wraz z dopasowaniem oferty do potrzeb rynku przynoszą dziś wymierne efekty. Chcemy te procesy w najbliższej przyszłości dynamizować z korzyścią dla naszych akcjonariuszy – mówi szef PKP Cargo Czesław Warsewicz cytowany w komunikacie. Pełny raport na temat wyników Grupy PKP Cargo za pierwsze półrocze 2018 roku zostanie opublikowany 21 sierpnia.

Raport zintegrowany opublikowany

Przewoźnik pochwalił się też w ostatnim czasie publikacją tzw. raportu zintegrowanego. Raport, który nosi tytuł „PKP Cargo. Kolej na sukces” został opublikowany w wersji on-line na stronie http://raportzintegrowany2017.pkpcargo.com/pl. – Raport zintegrowany, który publikujemy po raz pierwszy, pokazuje w sposób kompleksowy działalność Grupy PKP Cargo, nie tylko w wymiarze ekonomicznym, ale również w sferze pracowniczej, społecznej i środowiskowej, gdzie realizujemy zasady społecznej odpowiedzialności biznesu – mówi Czesław Warsewicz. – Niewiele jest spółek w Polsce, które publikują raporty zintegrowane i cieszę się, że w tym gronie znalazła się i nasza Grupa, udowadniając, że podnosimy standardy przejrzystości i komunikacji ze wszystkimi swoimi interesariuszami, zwłaszcza z akcjonariuszami. Jesteśmy jednym z największych towarowych przewoźników kolejowych w Europie, a raport prezentuje też nasz potencjał i możliwości dalszego rozwoju PKP Cargo. Jestem przekonany, że ten rozwój będzie się odbywał z korzyścią dla wszystkich interesariuszy i polskiej gospodarki – podkreśla Czesław Warsewicz.

Dokument skierowany jest zarówno do akcjonariuszy i analityków, jak i do bankowców czy samych pracowników PKP Cargo. Dokument jest dość obszerny i korzysta z pełnych możliwości e–dokumentów, takich jak interaktywne dane (KPI) i wykresy, wyszukiwarki, skróty czy animacje itp.

Podstawowe informacje, ale w atrakcyjnej formie

Przeglądając raport, należy przygotować się na bardzo ogólne, podstawowe informacje o spółce – to bardziej prezentacja PKP Cargo niż prospekt inwestycyjny. Z drugiej strony, trudno spodziewać się dobrowolnego publikowania przez spółkę danych wrażliwych, które mogłyby zostać wykorzystane np. przez konkurencję. Zdecydowanie więcej szczegółów przynoszą raporty roczne, które muszą publikować spółki giełdowe według ściśle określonych wytycznych.

Z raportu zintegrowanego dowiemy się np. że największymi odbiorcami usług świadczonych przez Grupę są: Arcelor Mittal i… PKP Cargo Connect. Przeczytamy też, że działając na rynku przewozowym, grupa uzależniona jest od największego dostawcy usług dostępu do infrastruktury kolejowej w Polsce – PKP PLK, a głównym dostawcą Grupy w zakresie paliwa trakcyjnego i energii trakcyjnej jest PKP Energetyka.

W dziale "model biznesowy" zasoby są pokazane jako "tabor", "terminale" i "kapitał ludzki". Brak szczegółów, choć te można znaleźć w innym miejscu (np. liczba posiadanych wagonów określona została na 63737 plus 1023 w leasingu lub dzierżawie). Z kolei w teoretycznie interesującym dziale „Ryzyka” zostały wymienione ryzyka strategiczne, operacyjne, finansowe oraz reputacyjne i compliance. Wśród tych pierwszych znajdziemy: ryzyko makroekonomiczne i rynkowe; regulacyjne; związane z niedoborem wyszkolonego personelu oraz związane z infrastrukturą kolejową. Na czym konkretnie miałoby polegać takie ryzyko, nie podano.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

inf. pras. PKP Intercity 24 lipca 2023

Grupa PKP zaprezentowała wyniki finansowe za 2022 rok

Biznes

PKP Intercity z zyskiem za 2022 rok

Biznes

PKP Intercity z zyskiem za 2022 rok

Michał Szymajda 06 lipca 2023

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

inf. pras. PKP Intercity 24 lipca 2023

Grupa PKP zaprezentowała wyniki finansowe za 2022 rok

Biznes

PKP Intercity z zyskiem za 2022 rok

Biznes

PKP Intercity z zyskiem za 2022 rok

Michał Szymajda 06 lipca 2023

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5