Prezes zarządu PKP Cargo Maciej Libiszewski podczas Białoruskiego Tygodnia Transportowego w Mińsku przedstawił propozycje aktywizacji kolei w ramach projektu Nowego Jedwabnego Szlaku. Wziął także udział w rozmowach kolei białoruskich BCz i Grupy PKP na temat doskonalenia współpracy przygranicznej.
Organizowany co roku w Mińsku Białoruski Tydzień Transportowy był okazją do prezentacji osiągnięć m.in. w zakresie transportu kolejowego, a także do wymiany poglądów w kwestiach dotyczących wyzwań stojących przed koleją w zmieniającym się otoczeniu gospodarczym oraz dostosowania oferty kolei do potrzeb klientów i całej globalnej gospodarki. Prezes Maciej Libiszewski, zabierając głos na forum konferencji "Włączenie systemu transportowo-logistycznego Białorusi w ekonomiczny projekt Jedwabnego Szlaku“, mówił o rosnącej aktywności Grupy PKP Cargo na rynkach zagranicznych oraz o jej zaangażowaniu w rozwój przewozów Nowym Jedwabnym Szlakiem. Zwracał przy tym uwagę na konieczność pogłębiania współpracy państw leżących na trasie przewozów kolejowych między Chinami a Europą we wdrażaniu procedur związanych z interoperacyjnością kolei.
– Przewozy intermodalne między Chinami a Polską i Europą Zachodnią dynamicznie rosną. PKP Cargo jest do tych wyzwań w zakresie organizacyjnym i technologicznym dobrze przygotowane. Prowadzimy aktywne działania nad wzrostem polskiego eksportu w celu zwiększenia przewozów w kierunku Chin. Do poprawy handlowej atrakcyjności obsługi kontenerowej i organizacji przewozów kolejowych w eksporcie polskich produktów niezbędne jest aktywne włączenie się wszystkich kolei na tej trasie, także kolei białoruskich –powiedział prezes Libiszewski.
Prezes PKP Cargo wziął również udział w rozmowach przedstawicieli kierownictw spółek z Grupy PKP z kierownictwem kolei białoruskich BCz na temat rozwoju współpracy przygranicznej. W trakcie rozmów poinformował m.in. o prowadzonych aktualnie działaniach na rzecz doskonalenia organizacji i technologii pracy na przejściach granicznych PKP-BCz, ze szczególnym uwzględnieniem przejścia Terespol-Brześć, jak również w zakresie infrastruktury punktowej i terminalowej na styku obu kolei.
– Podkreślaliśmy konieczność lepszego skoordynowania rozmiaru potoku towarowego z szeroko zakrojoną modernizacją infrastruktury liniowej PKP PLK oraz infrastruktury punktowej i terminalowej, zarządzanej przez spółki Cargotor i CL Małaszewicze z Grupy PKP Cargo. Jestem przekonany, że wspólnie z naszymi białoruskimi partnerami wypracujemy w tym zakresie optymalne rozwiązania – podsumował prezes Maciej Libiszewski.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.