Partnerzy serwisu:
Pasażer

PKM – projekt widmo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-06-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
PKM – projekt widmo
Do uruchomienia Pomorskiej Kolei Metropolitalnej pozostało dwa miesiące i kilka dni. Tymczasem znaków zapytania wokół tego projektu jak nie ubywało, tak nie ubywa. Nadal nie wiadomo np., jak wyglądać będzie rozkład jazdy na liniach dedykowanych PKM.

Niedawno Zarząd Województwa Pomorskiego zatwierdził warunki przetargu na wybór przewoźnika, który obsłuży linie dedykowane projektowi PKM, tj. nową linię Gdańsk Wrzeszcz – Rębiechowo oraz trasę Gdynia – Kościerzyna z odgałęzieniem Glincz – Kartuzy. Linie te obsłuży trójmiejska SKM. Marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk zadeklarował też niedawno w wypowiedzi dla lokalnych mediów, że na liniach dedykowanych projektowi PKM obowiązywać będą rozwiązania taryfowe zbliżone do SKM. Co wiemy poza tym? M.in. to, że w przyszłym tygodniu na linii PKM mają rozpocząć się regularne, codzienne testy autobusów szynowych. W poniedziałek natomiast całkowicie zamknięty dla ruchu, na 2 miesiące, został odcinek linii 201 Gdańsk Osowa – Gdynia Gł. Celem jest przyspieszenie działań związanych z przebudową układu torowego i peronów na stacji Osowa oraz działań związanych z połączeniem linii 201 i PKM. To wiemy. A czego nie wiemy?

Tajemnicą wciąż jest rozkład pociągów, które będą kursować po liniach PKM. Zarówno SKM, jak i Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego (UMWP) odmówiły nam na razie informacji nt. projektu rozkładu. Biuro prasowe UMWP odesłało nas do strony internetowej urzędu, na której, w warunkach przetargu na wybór przewoźnika PKM, zamieszczono projekt rozkładu. Tyle że już dawno sygnalizowaliśmy, że jest to projekt nierealistyczny.

Niestety, od miesięcy powtarza się sytuacja, w której przedstawiciele pomorskiego samorządu wojewódzkiego na kluczowe pytania ws. przyszłości PKM odpowiadają albo zdawkowo, albo nie odpowiadają wcale. Tak było w przypadku przetargu na tabor (rozpisanego, podobnie jak przetarg na przewoźnika, w krytycznie ostatniej chwili), rozkładu, integracji taryfowej…

Wiadomo też na pewno, że na razie nie będzie też żadnych zmian – ani tras, ani rozkładów jazdy – linii ZTM Gdańsk na trasach dowozowych czy potencjalnie konkurujących z PKM (wyjątkiem będzie naturalnie otwarcie linii tramwajowej do Brętowa, która kończyć będzie przy przystanku PKM – jej otwarcie planowane jest na koniec września).

Dodając do siebie istniejącą linię 250 SKM i nową linię PKM, w aglomeracji trójmiejskiej od września funkcjonować będzie ok. 50 km torów kolejowych całkowicie wydzielonych dla ruchu aglomeracyjnego. W żadnej innej metropolii w Polsce, włącznie z warszawską, nie ma tak dobrych warunków dla rozwoju ruchu aglomeracyjnego. W tej chwili, do zmarnowania tego potencjału, na przygotowanie którego wydano ponad miliard złotych, brakuje naprawdę niewiele.

Cały komentarz na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pociągi na PKM już pod siecią trakcyjną

Infrastruktura

Pociągi na PKM już pod siecią trakcyjną

Jakub Madrjas 12 czerwca 2023

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Tabor i technika

Pomorska Kolej Metropolitalna podpisała umowę z Alstomem

Infrastruktura

Zobacz również:

Pociągi na PKM już pod siecią trakcyjną

Infrastruktura

Pociągi na PKM już pod siecią trakcyjną

Jakub Madrjas 12 czerwca 2023

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Tabor i technika

Pomorska Kolej Metropolitalna podpisała umowę z Alstomem

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5