Partnerzy serwisu:

Pierwsze Velaro D już kursują w relacji międzynarodowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-07-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/Global Rail News/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Pierwsze Velaro D już kursują w relacji międzynarodowej
Koleje Francuskie SNCF oraz niemiecka Deutsche Bahn przedłużyły współpracę w zakresie połączeń transgranicznych Niemcy - Francja. Podpisanie porozumienia na kolejne lata zbiegło się w czasie z inauguracyjnym przejazdem pociągu Velaro D w relacji Frankfurt - Paryż, na który Niemcy czekali od bardzo dawna.

Ostatnie porozumienie Deutsche Bahn i SNCF w zakresie połączeń transgranicznych obsługiwanych przez francuskie pociągi TGV i niemieckie ICE zostało zawarte w roku 2007. Z końcem lipca kolejarze przedłużyli współpracę do roku 2020. Od początku obowiązywania porozumienia, z połączeń transgranicznych skorzystało 12 mln pasażerów, a każdego roku ich liczba wzrasta i podobna tendencja jest zakładana na rok 2015.

Na okazję podpisania porozumienia Niemcy zaplanowali również inaugurację długo oczekiwanego połączenia ICE3, obsługiwanego przez pociągi Velaro D firmy Siemens. 31 marca tego roku, po długich i żmudnych testach, Francuski Urząd Bezpieczeństwa Kolejowego (EPSF) wydał dodatkowe zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji pociągów Velaro D wyprodukowanych dla Deutsche Bahn. Tym samym pociągi niemieckiego przewoźnika mogą już kursować po francuskiej sieci kolejowej. Na terytorium Francji mogą one korzystać zarówno z sieci kolei dużych prędkości, jak i sieci konwencjonalnej. Dokument nie zezwala jednak na poruszanie się pociągów w trakcji ukrotnionej. W Belgii i Francji przetestowano łącznie osiem pociągów Velaro D.

Deutsche Bahn kupiła 15 pociągów Velaro D, mogących rozpędzać się do 320 km/h w 2008 roku za ok. 500 mln euro. Szesnasty pociąg został zamówiony jako rekompensata za duże opóźnienia dostawcy, a siedemnasty – w zamian za zniszczony w wypadku pociąg ICE3MF. Nowe Velaro D zostały zakupione przede wszystkim z myślą o rozwoju siatki połączeń międzynarodowych – z Niemiec mają kursować do Francji, Belgii i Eurotunelem do Wielkiej Brytanii. Proces certyfikacji pociągów okazał się długotrwały, dlatego nie udało się jeszcze zgromadzić wszystkich niezbędnych pozwoleń.

W połowie 2013 roku  międzynarodowa komisja odpowiadająca za przewozy prowadzone Eurotunelem (IGC) przyznała niemieckiej kolei Deutsche Bahn certyfikat "B", zezwalający na prowadzenie przewozów pod kanałem La Manche. Te właśnie połączenia będą obsługiwane przez składy Velaro D. Według pierwotnych założeń DB, kursy w tej relacji miały ruszyć w 2013 roku. Po licznych przesunięciach ustalono, że będzie to jednak rok 2016.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Fotorelacje

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Używane wagony piętrowe z Niemiec w Tanzanii [zdjęcia]

Fotorelacje

Szwajcarzy nie chcą wpuszczać do kraju spóźnionych pociągów z zagranicy

Pasażer

Szwajcarzy nie chcą wpuszczać do kraju spóźnionych pociągów z zagranicy

Artur Bogdanowicz, współpraca Michał Szymajda 01 lipca 2023

Niemcy: Następca ICE3 wyjedzie na tory w grudniu 2012

Śšwiat

Niemcy: Następca ICE3 wyjedzie na tory w grudniu 2012

Rail Journal/Rynek Kolejowy 23 maja 2012

Velaro D z dopuszczeniem do ruchu na terenie Niemiec

Śšwiat

Velaro D z dopuszczeniem do ruchu na terenie Niemiec

IRJ/Siemens/lp, Rynek Kolejowy 27 grudnia 2013

Niemiecki Velaro D z dopuszczeniem we Francji

Śšwiat

Niemiecki Velaro D z dopuszczeniem we Francji

IRJ/Global Rail News/lp, Rynek Kolejowy 13 kwietnia 2015

Zobacz również:

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Fotorelacje

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Używane wagony piętrowe z Niemiec w Tanzanii [zdjęcia]

Fotorelacje

Szwajcarzy nie chcą wpuszczać do kraju spóźnionych pociągów z zagranicy

Pasażer

Szwajcarzy nie chcą wpuszczać do kraju spóźnionych pociągów z zagranicy

Artur Bogdanowicz, współpraca Michał Szymajda 01 lipca 2023

Niemcy: Następca ICE3 wyjedzie na tory w grudniu 2012

Śšwiat

Niemcy: Następca ICE3 wyjedzie na tory w grudniu 2012

Rail Journal/Rynek Kolejowy 23 maja 2012

Velaro D z dopuszczeniem do ruchu na terenie Niemiec

Śšwiat

Velaro D z dopuszczeniem do ruchu na terenie Niemiec

IRJ/Siemens/lp, Rynek Kolejowy 27 grudnia 2013

Niemiecki Velaro D z dopuszczeniem we Francji

Śšwiat

Niemiecki Velaro D z dopuszczeniem we Francji

IRJ/Global Rail News/lp, Rynek Kolejowy 13 kwietnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5