Koleje Francuskie SNCF oraz niemiecka Deutsche Bahn przedłużyły współpracę w zakresie połączeń transgranicznych Niemcy - Francja. Podpisanie porozumienia na kolejne lata zbiegło się w czasie z inauguracyjnym przejazdem pociągu Velaro D w relacji Frankfurt - Paryż, na który Niemcy czekali od bardzo dawna.
Ostatnie porozumienie Deutsche Bahn i SNCF w zakresie połączeń transgranicznych obsługiwanych przez francuskie pociągi TGV i niemieckie ICE zostało zawarte w roku 2007. Z końcem lipca kolejarze przedłużyli współpracę do roku 2020. Od początku obowiązywania porozumienia, z połączeń transgranicznych skorzystało 12 mln pasażerów, a każdego roku ich liczba wzrasta i podobna tendencja jest zakładana na rok 2015.
Na okazję podpisania porozumienia Niemcy zaplanowali również inaugurację długo oczekiwanego połączenia ICE3, obsługiwanego przez pociągi Velaro D firmy Siemens. 31 marca tego roku, po długich i żmudnych testach, Francuski Urząd Bezpieczeństwa Kolejowego (EPSF) wydał dodatkowe zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji pociągów Velaro D wyprodukowanych dla Deutsche Bahn. Tym samym pociągi niemieckiego przewoźnika mogą już kursować po francuskiej sieci kolejowej. Na terytorium Francji mogą one korzystać zarówno z sieci kolei dużych prędkości, jak i sieci konwencjonalnej. Dokument nie zezwala jednak na poruszanie się pociągów w trakcji ukrotnionej. W Belgii i Francji przetestowano łącznie osiem pociągów Velaro D.
Deutsche Bahn kupiła 15 pociągów Velaro D, mogących rozpędzać się do 320 km/h w 2008 roku za ok. 500 mln euro. Szesnasty pociąg został zamówiony jako rekompensata za duże opóźnienia dostawcy, a siedemnasty – w zamian za zniszczony w wypadku pociąg ICE3MF. Nowe Velaro D zostały zakupione przede wszystkim z myślą o rozwoju siatki połączeń międzynarodowych – z Niemiec mają kursować do Francji, Belgii i Eurotunelem do Wielkiej Brytanii. Proces certyfikacji pociągów okazał się długotrwały, dlatego nie udało się jeszcze zgromadzić wszystkich niezbędnych pozwoleń.
W połowie 2013 roku międzynarodowa komisja odpowiadająca za przewozy prowadzone Eurotunelem (IGC) przyznała niemieckiej kolei Deutsche Bahn certyfikat "B", zezwalający na prowadzenie przewozów pod kanałem La Manche. Te właśnie połączenia będą obsługiwane przez składy Velaro D. Według pierwotnych założeń DB, kursy w tej relacji miały ruszyć w 2013 roku. Po licznych przesunięciach ustalono, że będzie to jednak rok 2016.