NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Pięciu chętnych by wyremontować dolnośląski odcinek Nadodrzanki

| Martyn Janduła 20.04.2017 47

Pięciu chętnych by wyremontować dolnośląski odcinek Nadodrzanki
GłogówFot. Marek Potocki, bazakolejowa.pl
PKP PLK prowadzi przetarg na wymianę nawierzchni torowej na dwóch szlakach wchodzących w skład linii kolejowej nr 273 z Wrocławia do Szczecina, tzw. Nadodrzanki. Ograniczenia prędkości do 30 km/h w obrębie przystanków Wołów i Grębocic niekorzystnie wpływały na przepustowości tej linii. Po pracach torowych pociągi mają tędy jeździć po 120 km/h.
PKP PLK przygotowuje się do wymiany nawierzchni kolejowej na linii kolejowej nr 273 Wrocław Główny – Szczecin Główny. Trwający właśnie przetarg dotyczy dwóch szlaków: Wołów – Małowice Wołowskie oraz Grębocice – Głogów w km 41,266-54,857 oraz km 88,700-98,692. Prace realizowane będą w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 273 na odcinku Wrocław – Głogów”.

Przetarg prowadzony jest w systemie „projektuj i buduj”, co oznacza, że wykonawca najpierw będzie musiał przygotować dokumentację projektową, a następnie na jej podstawie przystąpić do prac budowlanych. PKP PLK szacują, że inwestycja pochłonie ok. 79,212 mln zł brutto i taki przygotowały budżet. Wykonawca będzie miał 549 dni na wykonanie zadania. Oferty oceniane będą pod kątem ceny – której waga stanowi w tym postępowaniu 60%, oraz terminu realizacji – 40%. Termin składania wniosków określono do 11 kwietnia do godz. 10.

Zadecyduje cena

Udział w postępowaniu wzięło pięciu oferentów. Wszyscy zaproponowali skrócenie realizacji inwestycji o 30 dni oraz zadeklarowali 36 miesięcy gwarancji. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Infra Silesia wraz z Przedsiębiorstwem Budownictwa Specjalistycznego Transkol. Firmy zaproponowały cenę 76,9 mln zł brutto.

Swoje oferty złożyły również Torpol – 89,4 mln zł brutto, konsorcjum firm Infrakol oraz Track Tec Construction – 78,1 mln zł brutto, PORR Polska – 89,7 mln zł brutto oraz Strabag – 88 mln zł brutto.

Wąskie gardło

Realizacja projektu zakłada poprawę bezpieczeństwa oraz zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymania infrastruktury kolejowej. Prace pozwolą także na likwidację ograniczeń prędkości oraz skrócenie czasu przejazdu. Z uwagi na zły stan torów na przedmiotowych odcinkach oraz małe promienie łuków, obecnie obowiązuje tam ograniczenie prędkości od 50 do nawet 30 km/h.

Na obydwu odcinkach wykonawca wymieni nawierzchnię torową na nową wraz z rozjazdami i siecią trakcyjną. Na szlakach pojawią się nowe podkłady na nowej posypce tłuczniowej. PKP PLK zlecą również naprawę lub przebudowę 25 obiektów inżynieryjnych oraz wymianę nawierzchni na 12 przejazdach drogowo-kolejowych.

Odświeżone perony

Zmodernizowane zostaną także dwa perony na przystanku Orzeszków oraz stacjach Małowice Wołowskie, Grębocice i jeden peron na stacji Krzepów. W związku z pracami wysokość ich wyniesie 0,76 metra powyżej główki szyny oraz 150 m długości. Ich nawierzchnia składać się będzie ze zdejmowalnych płyt peronowych z górną powierzchnią ryflowaną. Poza płytą peronową położone zostaną płytki chodnikowe. Perony wyposażone zostaną w gabloty informacyjne, ławki, kosze na śmieci, megafony i tablice z nazwą stacji. Ponadto dla podróżnych przewidziano jednostronne wiaty lekkiego typu z profili aluminiowych wypełnionych szkłem.

Likwidacji ulegną za to nieczynne dwa perony na przystanku osobowym Krzydłowice. Dodatkowo wykonawca zabuduje nowe urządzenia kontroli nie zajętości torów i rozjazdów. Wszystkie prace mają pozwolić uzyskać jednolitą prędkość eksploatacyjną dla pociągów pasażerskich do 120 km/h, zaś dla towarowych – 100 km/h.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS