NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

Pesa z dofinansowaniem NCBR na opracowanie Elfa.eu. Aż 19 mln złotych

| Jakub Madrjas 30.04.2019 174

Pesa z dofinansowaniem NCBR na opracowanie Elfa.eu. Aż 19 mln złotych
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju wybrało projekty do dofinansowania w ramach konkursu „Szybka ścieżka” dla dużych przedsiębiorstw". Jednym ze zwycięzców jest Pesa, która może otrzymać aż 19 mln złotych dofinansowania do rozwoju platformy Elf.eu, przeznaczonej na eksport.
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju poinformowało o zakończeniu oceny projektów złożonych w trzeciej rundzie naboru w ramach konkursu "Szybka ścieżka". Spośród 92 wniosków do dofinansowania zostało wybranych 27 projektów. Łączna kwota dofinansowania to aż 408 milionów złotych. NCBR zaznacza, że rekomendowana kwota dofinansowania może ulec zmianie w wyniku weryfikacji dopuszczalnej wysokości pomocy przed zawarciem umowy.

Spośród wybranych projektów, jednym z najwyżej ocenionych jest projekt Pesy Bydgoszcz "Opracowanie prototypu wielonapięciowego elektrycznego pojazdu szynowego o rekonfigurowalnym składzie pasażerskim". Z całego kosztu oszacowanego na aż 42 962 779 złotych rekomendowano maksymalne dofinansowanie – 19 178 851,23 złotych. Jak dowiedział się w Pesie "Rynek Kolejowy", projekt dotyczy opracowania nowej platformy Elf.eu, przeznaczonej na eksport. Więcej na jej temat pisaliśmy tutaj.

Bez dofinansowania dla kilku projektów transportu lądowego...

To w zasadzie jedyny projekt transportowy wybrany do dofinansowania przez NCBR. Projekty są bardzo różne, dotyczą sieci 5G (Nokia), technik produkcyjnych, opakowań, czy żywności. Wśród zwycięzców jest PKO BP czy warszawska Giełda Papierów Wartościowych. Kilka projektów z dziedziny transportu nie spełniło kryteriów lub nie uzyskało minimalnej liczby punktów – np. zgłoszony przez H. Cegielski – FPS projekt pn. "Opracowanie rodziny innowacyjnych wagonów pasażerskich z możliwością konwersji do składów push-pull – odpowiedź na rosnące potrzeby przewoźników europejskich", który miał kosztować aż 58 mln złotych.

Dofinansowania nie otrzyma również wart prawie 10 mln zł projekt "Fotel przeznaczony do pojazdów komunikacji miejskiej, o zwiększonej odporności na zabrudzenia spowodowane aktami wandalizm" zgłoszony przez Ster. Ciekawostką jest zgłoszony przez Weiss Solutions projekt "Przeprowadzenie prac B+R celem wprowadzenia na rynek innowacyjnego systemu transportu liniowego Fast Lane ONE®". Z kolei spółki z Grupy Jastrzębskiej Spółki Węglowej (JSW Innowacje, JSW Koks oraz CLPB) nie otrzymały grantu na "Opracowanie i demonstrację technologii pozyskiwania wodoru wysokiej czystości z gazu koksowniczego". Przypomnijmy, że spółka ta chce opracować lokomotywy na wodór wspólnie z FPS i PKP Cargo, choć wodór chce też wykorzystać np. na potrzeby autobusów wodorowych [aktualizacja: według nieoficjalnych informacji "Rynku Kolejowego, spółki JSW rozważają odwołanie od wyników konkursu).

... i lotniczego

Dofinansowania nie uzyska kilka innowacji z dziedziny lotnictwa, np. zgłoszony przez Asseco Poland "Automatyczny system cyfrowego dokumentowania miejsca zdarzenia zaistniałego w ruchu lądowym z użyciem bezzałogowych statków powietrznych", proponowany przez UTC Aerospace Systems Wrocław projekt "Opracowanie metodyki i narzędzi do prototypowania oraz produkcji części lotniczych w technologii druku przestrzennego z użyciem wybranych metalicznych stopów reaktywnych" czy zgłoszony przez Pratt & Whitney Rzeszów projekt "Modernizacja konstrukcji silników pomocniczych APU (Auxilar Power Unit) w celu poprawy parametru niezawodności". 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Bydgoszcz (506)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Bydgoszcz (506)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5