Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Perspektywa modernizacji taboru PKP Intercity nie zachwyca producentów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
02-10-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Perspektywa modernizacji taboru PKP Intercity nie zachwyca producentów
fot.
– Jeśli chodzi o produkcję taboru, perspektywa PKP Intercity nie jest dla nas perspektywą marzeń. Wolelibyśmy budować nowe, zespolone pojazdy. Mamy natomiast przekonanie, że jesteśmy partnerem narodowego przewoźnika, do którego strategii musimy się dostosować – powiedział Robert Świechowicz, prezes Pesy.

Ze Świechowiczem zgodził się prezes Newagu, Zbigniew Konieczek. – Bardzo się cieszę z planów PKP Intercity, ale z naszego punktu widzenia 2,5 mld zł, które zamierzacie wydać na inwestycje, to, jak na 6 lat, niewiele. Producentów przy jednym stole jest trzech [w tym momencie zwrócił się do siedzącego obok prezesa Pesy i FPS H. Cegielski – red.], ten tort nie jest więc wcale duży. Mamy nadzieję, że to się zmieni – powiedział.

Pesa, która lobbuje na rzecz zakupu jednostek trakcyjnych przez PKP Intercity, może być zadowolona z faktu, że, zgodnie z zapowiedziami przewoźnika, jeszcze w tym roku poszuka on dostawców 12 takich pociągów. Ale większość wartego 2,5 mld planu inwestycyjnego, to modernizacje.

– Nie podzielam zdania PKP Intercity, że EU07 warto modernizować. Moim zdaniem ich miejsce nie jest już na torach PLK. Na dodatek niewiele drożej będą kosztowały nowe lokomotywy – ocenił Konieczek, podkreślając, że rozwój nowych konstrukcji to także wsparcie polskiego przemysłu w stopniu znacznie większym niż modernizacje.

– Działalność modernizacyjna będzie istotnym elementem naszej pracy, ze względu na to, że taką drogę wybrało PKP Intercity. Część z tych prac na pewno wykonywać będzie nasz zakład w Mińsku Mazowieckim, który specjalizuje się w takiej działalności – powiedział prezes Pesy.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

4TramCar: Kolejny gracz na rynku modernizacji taboru

Biznes

4TramCar: Kolejny gracz na rynku modernizacji taboru

Roman Czubiński 20 kwietnia 2020

Nowy tabor czy modernizacja? Dwugłos przewoźników

Tabor i technika

Nowy tabor czy modernizacja? Dwugłos przewoźników

Roman Czubiński 09 listopada 2017

Stop modernizacjom taboru

Tabor i technika

Stop modernizacjom taboru

Jakub Madrjas 15 marca 2017

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

4TramCar: Kolejny gracz na rynku modernizacji taboru

Biznes

4TramCar: Kolejny gracz na rynku modernizacji taboru

Roman Czubiński 20 kwietnia 2020

Nowy tabor czy modernizacja? Dwugłos przewoźników

Tabor i technika

Nowy tabor czy modernizacja? Dwugłos przewoźników

Roman Czubiński 09 listopada 2017

Stop modernizacjom taboru

Tabor i technika

Stop modernizacjom taboru

Jakub Madrjas 15 marca 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5