NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Perspektywa modernizacji taboru PKP Intercity nie zachwyca producentów

| Michał Szymajda 02.10.2017 140

Perspektywa modernizacji taboru PKP Intercity nie zachwyca producentów
fot.
– Jeśli chodzi o produkcję taboru, perspektywa PKP Intercity nie jest dla nas perspektywą marzeń. Wolelibyśmy budować nowe, zespolone pojazdy. Mamy natomiast przekonanie, że jesteśmy partnerem narodowego przewoźnika, do którego strategii musimy się dostosować – powiedział Robert Świechowicz, prezes Pesy.
Ze Świechowiczem zgodził się prezes Newagu, Zbigniew Konieczek. – Bardzo się cieszę z planów PKP Intercity, ale z naszego punktu widzenia 2,5 mld zł, które zamierzacie wydać na inwestycje, to, jak na 6 lat, niewiele. Producentów przy jednym stole jest trzech [w tym momencie zwrócił się do siedzącego obok prezesa Pesy i FPS H. Cegielski – red.], ten tort nie jest więc wcale duży. Mamy nadzieję, że to się zmieni – powiedział.

Pesa, która lobbuje na rzecz zakupu jednostek trakcyjnych przez PKP Intercity, może być zadowolona z faktu, że, zgodnie z zapowiedziami przewoźnika, jeszcze w tym roku poszuka on dostawców 12 takich pociągów. Ale większość wartego 2,5 mld planu inwestycyjnego, to modernizacje.

– Nie podzielam zdania PKP Intercity, że EU07 warto modernizować. Moim zdaniem ich miejsce nie jest już na torach PLK. Na dodatek niewiele drożej będą kosztowały nowe lokomotywy – ocenił Konieczek, podkreślając, że rozwój nowych konstrukcji to także wsparcie polskiego przemysłu w stopniu znacznie większym niż modernizacje.

– Działalność modernizacyjna będzie istotnym elementem naszej pracy, ze względu na to, że taką drogę wybrało PKP Intercity. Część z tych prac na pewno wykonywać będzie nasz zakład w Mińsku Mazowieckim, który specjalizuje się w takiej działalności – powiedział prezes Pesy.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Modernizacja taboru (57)

Więcej z regionu:

Polska (42041)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42041)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS