Z przetargu na modernizację 48 lokomotyw elektrycznych, który PKP Intercity ogłosiło w maju 2016 roku, udało się wyłonić wykonawców tylko dla połowy zadania. Obecnie zakończył się przetarg na naprawę poziomu P4 wraz z modernizacja pozostałych 24 lokomotywy EU07 oraz EP07, jednak ponownie lokomotywy te nie doczekają się chwilowo modernizacji.
Wcześniejszy – majowy – przetarg PKP Intercity podzielony został na 6 zadań, z których każde opiewało na remont 8 elektrycznych lokomotyw. Rozstrzygnięcia doczekały się jednak trzy zadania, czyli do modernizacji posłane zostały 24 lokomotywy serii EU07 i EP07. Na resztę zadań nie udało się wyłonić wykonawców napraw poziomu P4 z uwagi na oferty przewyższające możliwości finansowe PKP Intercity ustalone dla tego przetargu.
Znowu bez rozstrzygnięcia
W lipcu PKP Intercity rozpisało kolejny przetarg, którego przedmiotem zamówienia była naprawa na poziomie P4 wraz z modernizacją wspomnianych 24 lokomotyw. Przetarg podzielono na trzy zadania po 8 sztuk elektrowozów. Termin zamówienia w każdej części ustalono na 24 miesiące od dnia zawarcia umowy. Kryterium udzielenia zamówienia była w 70% cena, w 10% okres gwarancji (nie może być on jednak krótszy niż 21 miesięcy), a w 20% termin wykonania naprawy każdej z lokomotyw.
Wiemy już, że przetarg nie doczeka się pozytywnego rozstrzygnięcia. PKP Intercity unieważniło wszystkie trzy zadania. O udzielenie zamówienia w pierwszej części ubiegało się trzech wykonawców: Pesa, PKP CargoTabor i Olkol. Mimo, że Olkol złożył najtańszą ofertę za cenę 6,6 mln, zł to zamawiający przygotował budżet w wysokości 6,3 mln zł. Do zadania drugiego i trzeciego swoje oferty złożyli ci sami oferenci. Również najtańszą ofertę złożył w obydwu Olkol, jednak tym razem na kwotę o 0,1 mln zł niższą – 6,5 mln zł. Budżet PKP Intercity pozostał bez zmian – 6,3 mln. Korzystając z przysługującego PKP Intercity prawo, w związku z tym, że oferty były wyższe niż przygotowany budżet, zamawiający unieważnił przetarg.
Jaki miał być zakres?
Ze specyfikacji udostępnionej przez przewoźnika wynika, że naprawa poziomu P4 miała być bardzo ograniczona i miała objąć elementy, które przy naprawach tego typu lokomotyw i tak w większości przypadków wymieniano. W elektrowozach zamontowany miałby zostać wygodniejszy fotel maszynisty, klimatyzatory, nowe rolety i klejone szyby czołowe. W kabinach pojawić miałyby się też nowe radiotelefony cyfrowe pozwalające na łączność w systemie GSMR/VHF. W wyglądzie zewnętrznym zmienią się też reflektory.
W przetargu zamawiający może skorzystać z prawa opcji. W jego ramach PKP Intercity może zażądać montaż prędkościomierzy elektronicznych, układu smarowania obrzeży kół oraz wykonania modernizacji silników trakcyjnych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.