NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

Parowóz wyruszy na szlak koszalińskiej wąskotorówki

| Rynek Kolejowy 09.04.2016 101

Parowóz wyruszy na szlak koszalińskiej wąskotorówki
fot (GRAD) CC BY-SA 3.0
Zabytkowy parowóz wąskotorowy Px48 3910 wyruszy na szlak Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej prawdopodobnie już wiosną 2017 r. Miejski Zakład Komunikacji w Koszalinie ogłosił właśnie przetarg na remont parowozu z terminem zakończenia prac na koniec marca przyszłego roku. 
– Naszym marzeniem od początku, odkąd tylko w 2005 r. zaczęliśmy walkę o uratowanie koszalińskiej wąskotorówki, było sprowadzenie i uruchomienie w Koszalinie parowozu wąskotorowego – mówi prezes Towarzystwa Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej. – Teraz już wiemy, że jest to bardzo realne i cieszymy się, bo wierzymy, że ten zabytkowy pojazd stanie się jedną z największych atrakcji turystycznych miasta – dodaje.

Parowóz został sprowadzony do Koszalina w 2014 r. Rok później, w głosowaniu w ramach budżetu obywatelskiego, pomysł jego wyremontowania poparło aż 4405 osób. Koszt naprawy oszacowano na 500 tys. zł.

Jak informuje TKKW, procedury związane z naprawą parowozu trwały długo, gdyż zakres naprawy jest poważny, jest też wielu partnerów tego nowatorskiego przedsięwzięcia: Towarzystwo Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej, miasto Koszalin, Miejski Zakład Komunikacji w Koszalinie, który prowadzi procedurę przetargową oraz Muzeum Kolejnictwa w Warszawie – właściciel parowozu. Jest to również pierwsza w Polsce tego typu wspólna akcja. Po jej pomyślnym zakończeniu koszaliński parowóz będzie jedyną tego typu sprawną maszyną w kraju, jeżdżącą po torze o rozstawie 1000 mm.

– Mamy nadzieję, że w 2017 r. parowóz ten będzie prowadzić pociągi już do Rosnowa – mówi Paweł Gajdzica. Torowisko do tej miejscowości zostało położone w 2014 r. i jest przejezdne, ale jego stan nie pozwala rozwinąć maksymalnej prędkości, gdyż tor nie jest podbity, co wyklucza prowadzenie na nim ruchu rozkładowego. W zeszłym roku nie udało się pozyskać finansowania na ten cel. TKKW ma nadzieję, że może rok 2016 będzie wyglądał pomyślniej. Towarzystwo apeluje o wsparcie finansowe darczyńców.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Koszalin (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Koszalin (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS