Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Parowóz Ol49 012 wraca do Polski. Znów będzie woził pasażerów [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
30-04-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Jeden z parowozów Ol49 produkowanych w latach 1951 – 1954 w Chrzanowie powraca po 10 latach służby w Belgii do Polski. Kupił go SPS Mieczkowski, który chce doprowadzić pojazd do pełnej sprawności.

Chodzi o parowóz Ol49 – 012 wyprodukowany w 1952 roku, który w 1996 roku, po przeprowadzonej w Pyskowicach naprawie głównej, kupili Belgowie. Tam, w Stoomcentrum Maldegem, czynny i w pełni sprawny pojazd prowadził pociągi, kiedy został wycofany z eksploatacji kilkanaście miesięcy temu. „Oelka” czekała na swój czas, aż do teraz, gdy pojazdem zainteresował się Piotr Mieczkowski, właściciel Serwisu Pojazdów Szynowych, gdzie przeprowadza się naprawy główne podzespołów pojazdów kolejowych i autobusów szynowych.

– Lokomotywa jest w drodze do Polski. Przewozimy ją transportem drogowym – osobno tender, osobno kocioł i inne podzespoły. Ku naszemu pozytywnemu zaskoczeniu w bardzo dobrym stanie są koła parowozu, natomiast kocioł wymaga rewizji. Będzie on sprawdzany przez osoby uprawnione. przy współpracy z firmą zewnętrzną specjalizującą się w naprawie kotłów zostanie naprawiony – powiedział Piotr Mieczkowski.

Według zapewnień, parowóz po naprawie będzie w pełni sprawny i ma prowadzić pociągi turystyczne. We wtorek rozpoczął swoją podróż do Polski, gdzie czeka go nowe życie.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Upały dają się we znaki. Składy wagonowe za ezety

Tabor i technika

Pierwsze RegioFoxy z Pesy ruszą w Czechach już 11 sierpnia

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

SPS Mieczkowski kończy budowę nowej hali w Bydgoszczy [zdjęcia]

Infrastruktura

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Upały dają się we znaki. Składy wagonowe za ezety

Tabor i technika

Pierwsze RegioFoxy z Pesy ruszą w Czechach już 11 sierpnia

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

SPS Mieczkowski kończy budowę nowej hali w Bydgoszczy [zdjęcia]

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5