NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Paprocki: Trzeba przekonać społeczeństwo i gospodarkę do kolei

| dl, Rynek Kolejowy 28.04.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-04-28 09:43:52 Autor: polityk
---.play-internet.pl
Kolejny geniusz polityczny robiący wszystko na odwrót. Ludzie nie chcą jeździć pociągami. Nikt kogo znam nie wsiadzie do pociągu a są to ludzie ze średniej i średnio niższej klasy społecznej.
Kolej należy zabrać i na to miejsce zbudować autostrady. Zrobić tanie paliwo znieść VAT na samochody domowa samochody elektryczne.

Nie róbmy z polski skansenu technologiom sprzed 150 lat. Róbmy Amerykę.
2015-04-28 09:59:16 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
A to pan Profesor jeszcze na SGH po takiej wypowiedzi pracuje? Tak krytykować Największego Geniusza Ekonomicznego Wszechczasów, Von Baltzerovitzscha...
2015-04-28 09:59:59 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
@ polityk - A byłeś kiedy w tej hamaryce, że wiesz jak tam cudnie jest?
Ludzie chcą jeździć koleją, bo to o wiele wygodniejsze niż tłuc się busem czy autobusem po zatłoczonych do granic absurdu drogach. Ale chcą jeździć, a nie wlec się 30 celejów na godzinę i chcą mieć siatkę połączeń, a nie luźno wiszące i niczym nie związane sznurki.
2015-04-28 10:11:10 Autor: polityk
---.play-internet.pl
Bzdura nikt nie chce jeździć pociągami. Pociągami jeżdżą emeryci studenci i bieda. Do tego trochę delegacji. Nikt kogo stać na samochód nie wsiadzie do pociągu. W Ameryce lata się samolotami a jak nie można samolotem to bierze się auto. Pociąg to kompromitacja. Wymysł sprzed 150 lat. Transport zbiorowy to ostateczność ostatnia.
2015-04-28 10:24:58 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
Ludzie nie korzystają z kolei bo szybciej i wygodniej samochodem.
Kluczowymi parametrami są szybkość, koszty i wygoda.
Należy zadać pytanie zanim zacznie się wydawać pieniądze, czy to się opłaca?
Profesor Balcerowicz ma rację bo wie, że obecna struktura jest całkowicie niewydolna decyzyjnie i przy podejmowaniu decyzji nie kieruje się rachunkiem ekonomicznym tylko wszystkim innym. To "inne" miał na myśli Profesor Piotrowski mówiąc o połączeniu Kraków - Katowice: " Pasażerskie potoki występują w dwóch obszarach. Jednym są przewozy aglomeracyjne i drugie to przewozy międzyregionalne między dużymi ośrodkami, czyli to, co teraz modernizowaliśmy, co kończymy. Wiem, że do tej grupy nie zalicza się linia Kraków – Katowice, bo jest to linia peryferyjna i dla nikogo nie ma znaczenia… " Taki żarcik z decydentów. :):):)
2015-04-28 10:31:04 Autor: rekin
---.static.3s.pl
polityk - chyba przedszkolak albo jakiś przypał z Ciebie nie polityk, skoro nie wiesz że Ameryka potężnie inwestuje od końca XX wieku w kolej i nowoczesne systemy tramwajowe, a ponad 50% przewozów towarowych jest realizowanych po szynach...
2015-04-28 10:40:47 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Jakoś dziwnym trafem, dobry i nowoczesny transport szynowy (w tym kolejowy) jest przypisany krajom najlepiej rozwiniętym na świecie i idzie w parze zawsze z dobrobytem. Nawet z USA docierają sygnały o ogromnym boomie na transport szynowy w tym dotąd pro - samochodowym kraju. Także w krajach zachodniej Europy, cały czas jest tendencja wzrostowa, przewożonych pociągami pasażerów.

Na razie nasz kraj "jedzie" na fali zachwytu nad samochodami, po czasach deficytu wszelkich produktów. A rząd RP lansuje transport samochodowy, bo jest on źródłem finansowania budżetu państwa, wobec upadku przemysłu w Polsce i wyprowadzania kapitału z naszego kraju, posiadacze samochodów stali się znakomitymi łataczami dziury budżetowej w RP.

I właśnie tym się różnimy od obywateli, że u nich mimo nawet wyższego stopnia motoryzacji jak u nas, rośnie rola kolei w przewozach i gospodarce a u nas nie. Widać na zachodzie mądrość i rozsądek wśród ludzi, także decydentów. To samo próbuje zaoferować nam UE, bo dogonić ich cywilizacyjnie i infrastrukturalnie, w ramach zrównoważonego rozwoju, a nie przechyłu w stronę jednej gałęzi transportu samochodowego, co musi się skończyć źle dla nas wszystkich.

Wychowano już w naszym kraju takich, którzy chcą tory zalać asfaltem. To widać. Nie rozumieją oni na czym polega zrównoważony rozwój, we wszystkich dziedzinach życia, samochód jest jak świcidełko dla nich, panaceum na wszelkie problemy transportowe, a to przecież złudzenie. Także prof. Balcerowicz ostatnio, stwierdził że "Polska to wciąż biedny kraj". I to widać i w myśleniu naszymi i mentalności niestety. A to stwierdzenie Balcerowicza, to nie brzmi jak przyznanie się do porażki, czyżby reformy z lat 90' nic nie dały ?
2015-04-28 10:45:55 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A imć p. prof. Paprocki przyjechał na EKG do Katowic puciongiem? Ale, ma się rozumieć, nie żadnym Pędolono dla obrzydliwych bogaczy, tylko normalnym pociągiem dla normalnych (=mało zarabiających) ludzi - a i tak przecież zbyt drogim na częste wyjazdy - tłukącym się z Wawy do Katowic ponad 4h p. Częstochowę.

A najlepiej jeszcze niech się przejedzie squadanką pociągów regionalnych z przesiadkami w Skierniewicach, Koluszkach i Częstochowie, wtedy zobaczy - ba, dozna na własnej skórze - realnego życia zwykłych ludzi dojeżdżających na co dzień polską koleją. Wszak nie od dziś wiadomo, że profesorskie życie, i do tego w War(w)szawce, ogłupia...
2015-04-28 10:46:33 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@polityk:
Zapraszam np. do Niemiec. Gdzie chcesz? S-Bahn, a może jakiś icek, np. Berlin-Hanower?
Ty nigdy pociągiem nie jechałeś.
2015-04-28 10:50:44 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@huciński:
Te słowa LB to żadne tam tam przyznanie się. Taki właśnie miał być efekt tych "reform". Wszak jego pupil, minister Lewandowski powiedział że "Polacy nie muszą posiadać zakładów pracy. Będą żyć z pracy własnych rąk". Dlatego Polska to kraj marketów i montowni.


Czemu teraz ten geniusz nie gani pekapu? Bo swoich ludzi się nie rusza.
2015-04-28 10:54:42 Autor: dyrektor pkp
---.play-internet.pl
Dawać dotacje to może będziemy was wozić po ludzku a jak nie dajecie to w bydlo wozach
2015-04-28 11:00:46 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Właśnie ludzie w naszym kraju chcą jeździć pociągami. Trzeba im to umożliwić. Ta ogromna masa przewoźników auto(busowych), właśnie wyrosła "jak grzyby po deszczu" na niemocy kolei w RP. Ale tak szybko jak się w ogromnej masie pojawili, tak szybko mogliby zniknąć, gdyby kolej zaczęła w naszym kraju działać jak powinna.

Taka specyfika transportu auto(busowego), mało wydajne pojazdy, ale ogromna tego ilość, wcielają się w rolę kolei na największych potokach pasażerskich, między największymi aglomeracjami w Polsce. I tak jak się szybko pojawili, tak szybko mogą zniknąć. Gdyby mogli to może część z nich woziła by pasażerów pociągami.

Transport samochodowy - indywidualny, 21 000 000 samochodów osobowych + 6 000 000 pozostałych pojazdów drogowych. Prawda jest brutalna, większa połowa z tego to stare trujące rzęchy, a połowa kierowców w RP, patrząc co wyczyniają na drogach, nie powinna nigdy mieć prawa jazdy !
2015-04-28 11:07:13 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
@ Piotr

Niestety, tak to wygląda.
Słowa LB, zaskakujące i porażające.
I przykład z ostatnich tygodni, jak francuzi mieli żal do rządu naszego, że kupują sprzęt wojskowy z USA a nie z Francji, do tego angażując wg. nich środki unijne !!!
To się nazywa poczucie humoru !
Ale Francja potrafi zadbać o swoje narodowe interesy. Niestety, nie to co my.
2015-04-28 11:17:18 Autor: polityk
---.play-internet.pl
Moim zdaniem trzeba wzmacniać transport autobusowy jako bardziej ekonomiczny. Rząd polski powinien wprowadzić ulgi podatkowe dla firm autobusowych a nawet dotacje do każdego przejechanego kilometra.

Jak to jest ze bilet na busa kosztuje 12zl a na pociąg 42 z dotacja? Ktoś tutaj okrada podatnika. A tym kimś jest PKP.

Rządem dozowania busów i biletów na busa nie za 12 a za 6zl
2015-04-28 11:51:17 Autor: diabelska turbina
---.google.com
@polityk: busiarstwo jest promowane już od ponad 20 lat. Choćby dlatego, że nie płacą za dostęp do infry jak kolej. A co poniektórzy unikają płacenia nawet podatków, jak widać skutecznie, bo busiarstwo kwitnie niczym mlecz na wiosnę.
2015-04-28 12:19:59 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ soad1
"Ludzie nie korzystają z kolei bo szybciej i wygodniej samochodem.
Kluczowymi parametrami są szybkość, koszty i wygoda."

Wygoda to nie rozrywka multimedialna i WiFi na pokładzie, tylko door to door, tzn.pakuje się blachosmroda słoikami i tobołami po dach nie martwiąc o godzinę odjazdu i przesiadki.
To samo jest z przewozem towarów.

@diabelska turbina
unikanie płacenia podatków nie jest grzechem, a gdy państwo pieniądze marnuje albo co gorsza wydaje na działalność szkodliwą, to wręcz należy unikać płacenia podatków!

2015-04-28 12:34:47 Autor: Aguirre
---.static.3s.pl
polityk - podaj z jakiej hołoty partyjnej jesteś, żebyśmy wiedzieli na kogo nie glosować.
2015-04-28 12:36:47 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wlasnie to mialem napisac co poruszyl Stefan ( patrzylem jak sie pakowal syn w niedziele do samochody a ja w sobote pociagiem do Zgorzelca - plecak przygotowany juz w piatek , chociaz jechalem na 1 dzien) - to jest fakt ze pociagami dalekobieżnymi jezdza tylko emeryci i delegaci i bieda- tak jak pisze polityk .
2015-04-28 12:49:48 Autor: polityk
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano] Zostawić jedynie towarowe jak w USA. Wagony popalic i na złom en57 na złom i po sprawie. Niech Polacy sobie kupią samochody przynajmniej branża moto ruszy z kopyta i da miejsca pracy. Kolej jak i górnictwo [Admin: zmoderowano]
2015-04-28 13:43:57 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
@Stefek Burczymucha

To prawda, że podatki są marnowane na działalność społecznie szkodliwą. Np. na utrzymywanie armii urzędników, których jedynym zadaniem jest utrudnianie życia zwykłym ludziom, albo na budowę dróg i poszerzanie istniejących, co tylko zachęca do jeszcze częstszego korzystania ze śmierdziopuszki.

@polityk

Dobra prowokacja. Ale gdybyś tak na poważnie, to w takim razie jak wytłumaczysz fakt, że w krajach zachodnich (i nie tylko) kolej jest bardzo popularna? Chociaż asfaltu mają do ch... i trochę?
2015-04-28 13:51:24 Autor: Kflik
---.60.129.178
Żeby przekonać społeczeństwo trzeba uruchamiać więcej połączeń.
(i to punktualnych).

Tylko tyle i aż tyle.
2015-04-28 13:54:53 Autor: Kflik
---.60.129.178
a więcej połączeń da się uruchamiać tylko gdzie powiązaniu ruchu regionalnego z dalekobieżnym wszędzie tam gdzie występując oddzielnie nie maja szans na przetrwania (czyli sens ma tylko oddzielenie SKM i KDP)
2015-04-28 14:44:38 Autor: Głos z USA.
---.tmodns.net
Jestem ogromnie ciekawy, w jaki sposób chcą mnie odwlec od podróży TAXI. Wprost z Okęcia do Krakowa pod klatkę bloku?. Mam z bagażami czołgać sie z Okęcia na Centralny, starać za biletami, usiąść na ławce z zapiekanka w ręce, i czekać na pociag?. Jak wygodniej mi Taxi. Gdzie po drodze zrobi sie postój, i skorzysta z full dobrej restauracji.Gzie można w Taxi zapalić sobie elektronicznego papieroska, nie wydzuelajacego smrodu. Pociągów już nie ma. Są szybkobieżne tramwaje.
2015-04-28 15:02:12 Autor: Głos z USA
---.56.9.138
Bilety na samolot i pociagi w Europie można kupic w USA. Z dostawa do domu w 2 dni. Na polskie pociagi nawet pies nie słyszał w USA, by ktoś rozprowadzał. Zreszta rozkład jazdy w Polsce cześciej sie zmienia jak pogoda.
2015-04-28 16:41:01 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
A dlaczego niby busiarze mają płacić za korzystanie z dróg, skoro ich nie niszczą?
2015-04-28 18:32:04 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@aron mędrzec parczewski
bo lekkie SZT i EZT też nie niszą torów a muszą płacić.


@Głos z USA.
a gdybyś miał transfer taxi na dworzec kolejowy gdzie wsiadasz do pociągu który wiezie Cię do Krakowa, z normalną restauracją na pokładzie i niech nawet będzie, że wagonem dla palących i bagaż odbierasz dopiero na dworcu w Krakowie? ;)
całość może nawet na jednym bilecie.
2015-04-28 20:49:17 Autor: Przemek IC
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

Przemek IC
"Nikt kogo znam nie wsiadzie do pociągu"

To jak widać mało masz znajomych.
Reszta twoich wywodów to jawna prowokacja, to nie jest forum samochodowe.
2015-04-28 21:47:02 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@głos z USA
Mogę Ciebie zawieść z Okęcia pod blok w Krakowie w cenie 2x niższej niż 1 km najtańszego taxi w Warszawie.
Pojazd komfortowy. Po drodze możemy się zatrzymać nad LHS i popatrzyć na pociągi szersze niż w Ameryce.

Jechałem dziś pociągiem. Minimalnie taniej niż samochodem dzięki zniżce ustawowej, ale 2x dłużej i w połowie trasy przesiadka na KKA marki Solbus
2015-04-28 22:57:58 Autor: Zenek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mam rodzinę tzn,żona i dziecko.Lubimy podróżować po Polsce i nie tylko.Nie wyobrażam sobie podróży pociągiem np.z Warszawy w Bieszczady.To samo dotyczy np. Mazur. Po pierwsze drogo.po drugie długo ,po trzecie niekoniecznie czysto...Z pociągów między regionalnych korzystają studenci,emeryci,kolejarze, do biletów których my wszyscy dokładamy.Nie bardzo rozumiem dotacje dla IC ,to że pan Henio chce jechać do cioci Krysi a ja mam do tego dopłacać z podatków. Bardziej jestem przekonany do dopłat pociągów aglomeracyjnych typu SKM,KM,ŁKA itp.
Reasumując nie znam nikogo kto ma żone,dzieci,samochód i wybiera podróż pociągiem na wakacje...
2015-04-28 23:29:17 Autor: Bolek USA
---.zenmate.com
Kolejarzyk z Jackowa dalej swoje. Podczas gdy każdy normalny człowiek leci z USA do Krakowa całą trasę samolotem - z przesiadką we Frankfurcie a czasem nawet i w Warszawie (i w Locie zdarza się dobra promocja), ten nie potrafi inaczej niż "TAXI z Okęcia", bo nawet na Okęciu może się zgubić i pomylić rękawy. I cały polski system transportowy ma być dostosowany do jego nieporadności życiowej.
2015-04-29 07:38:26 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Zenek
Brud dziecku nie zaszkodzi. Nie będzie miał alergii jak trochę go zazna i się uodporni. Na cenę i czas przejazdu nie ma argumentów.
Do pociągów aglo nie trzeba dopłacać, bo gdyby je przejął Souter byłyby rentowne, a na ulgach ustawowych Szkot by jeszcze zarobił.

@bolek
Może on nie lubi przesiadek lotniczych. Może ma sentyment do Warszawy albo Chopin Airport.

@głos z USA
Moja oferta jest poważna. Przyjmuję płatność w US $ po średnim kursie NBP. Mogę Ci załatwić do towarzystwa pasażerki na bla bla car. Macie to w Ameryce?
2015-04-29 08:18:20 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Zenek

TAK.
Dopłata do PKP IC i ogólnie połączęń dalekobieznych to absurd.
Jedyne uzasadnienie ma dopłata do właściciela infry (PLK) albo do połączęń regionalnych (które przy odpowiedniej współpracy: skomunikowania, wydłużanie relacji) mogą tworzyć mozliwość podrózy na dłuższe odległości tam gdzie komercyjnie nic nie ma.

Tylko co my tu chcemy...przecież PKP IC po to ma dotację, by umożliwić zakup Pendolino...Może nawet gonojenie InterRegio (a tym samym Przewozów Regionalnych) jest po to...w imię jakiś pomysłów, że nabycie Pendolino rzecz zbawienna dla kolei i należy to zrobić wszelkim kosztem:/
(pytanie czy to naiwność, nierozumienie czy próba szukania sposobów na dodatkowy zysk? w końcu im bardziej skomplikowany i dziwny przepływ pieniądza tym większe szansa że ktoś "przy okazji" na tym zyska....)
2015-04-29 08:19:22 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Bolek USA

to akurat jego wola...jak lubi LOtem a LOT nie potrafi sprzedać biletu do Krakowa z dobrym skomunikowaniem.....
2015-04-29 12:32:34 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
Zastanawiam się, czego na portalu kolejowym szukają ze swoimi antykolejowymi wynaturzeniami prowokatorzy pokroju polityka czy arona?
Żeby to jeszcze były jakieś logiczne argumenty, chęć dyskusji - nic z tych rzeczy, tylko ciągłe p.i.e.r.d.o.l.e.n.i.e. o busach, sensie ekonomicznym i najeżdżanie na kolej jako taką, mimo że brak tu choćby minimalnej wiedzy.
Idź sobie jeden z drugim na dworzec we Wrocławiu, Poznaniu czy nawet Olsztynie lub Zielonej Górze w godzinach rannych lub popołudniowych i zobacz na własne oczy kto jeździ jakimi pociągami i dopiero potem mędrkować. Bo chyba w waszym ograniczonym pojęciu nie ma miejsca na wyobrażenie sobie, co się stanie, gdyby tą wielotysięczną masę ludzi podróżujących pociągami chcieć przerzucić na drogi.
2015-04-29 13:02:03 Autor: Rekin
---.static.3s.pl
aron to troll z siwą brodą, który zaczynał trollować ze 20 lat temu na pmk. Podświadomie kocha kolej, ale że wrósł korzeniami w zadupie na wschodzie Polski gdzie zawsze były dwie zardzewiałe linie kolejowe na krzyż i jeden pociąg na dobę, dla przekory sławi nieszczęsnych busiarzy jeżdżących nieraz jak wariaci, lądujących na potęgę w rowach, zderzających się z innymi pojazdami, łamiących bariery, znaki drogowe, silnie zużywających infrastrukturę drogową i zanieczyszczających powietrze swoimi dziwnymi wehikułami składanymi w garażach z części różnych pojazdów. Jak porozmawiasz z nim w cztery oczy, powie ci że odreagowuje w ten sposób wewnętrzne napięcie.
2015-04-29 13:35:52 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Zanim zacznie się pisać o rzekomym zmierzchu pasażerskich przewozów kolejowych, warto zapoznać się z danymi dot. kolei zachodnioeuropejskich... W Polsce zrobiono wszystko, aby zniechęcić ewentualnych klientów do podróżowania pociągami. Gdzie np. jeden wspólny bilet? Co ze skomunikowaniem rozkładów jazdy różnych przewożników? Czy ktoś zadał sobie pytanie, ile kosztuje utrzymywanie kolesi zatrudnionych w dziesiątkach spółek i spółeczek oraz urzędach kolejowych? Takich pytań jest bez liku...
2015-04-29 14:57:45 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Rekin
o busach "silnie zużywających infrastrukturę drogową" ? Że niby bus ma > 8t /oś?
@Zetes
" zmierzchu pasażerskich przewozów kolejowych, warto zapoznać się z danymi dot. kolei zachodnioeuropejskich" - proszę zapodać jakieś dane. Obawiam się, że poza aglo i KDP nigdzie w Europie nie ma wzrostu, a przecie jest wiele krajów Europy gdzie w ogóle nie ma pociągów i jakoś żyją, vide: Islandia, Malta, Cypr, Albania (prawie), Grecja (prawie), Wyspy Owcze, Monako, Liechtenstein (prawie), Nadniestrze
2015-04-29 15:25:51 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Stefan banderą:
"@Rekin
o busach "silnie zużywających infrastrukturę drogową" ? Że niby bus ma > 8t /oś?
@Zetes
" zmierzchu pasażerskich przewozów kolejowych, warto zapoznać się z danymi dot. kolei zachodnioeuropejskich" - proszę zapodać jakieś dane. Obawiam się, że poza aglo i KDP nigdzie w Europie nie ma wzrostu, a przecie jest wiele krajów Europy gdzie w ogóle nie ma pociągów i jakoś żyją, vide: Islandia, Malta, Cypr, Albania (prawie), Grecja (prawie), Wyspy Owcze, Monako, Liechtenstein (prawie), Nadniestrze
"
Cóż, pisałem o krajach z Europy Zach., zbliżonych do Polski pod względem powierzchni, czyli po prostu odpowiednio d u ż y c h . Koleje niemieckie, francuskie, angielskie czy włoskie jakoś dają sobie radę. Wynika to z faktu, że kolej staje się konkurencyjna (oczywiście - odpowiednio szybka kolej!) dla podróży na dystansie powyżej 300 km do nawet 1000 km. Również przewozy aglomeracyjne przyciągają dużą liczbę klientów. Wcale nie twierdzę, że pociągi powinny kursować tam, gdzie po prostu nie ma pasażerów. Jeżeli jednak przeprowadza się kosztowną "modernizację"szlaku Warszawa - Gdańsk, a pociąg nie jest w stanie pokonać tego dystansu (330 km) w 2 godziny, to trudno mówić o zbliżaniu się do współczesnych standardów!
2015-04-29 17:24:30 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Zetes
CMK zbudowano z myślą o KDP i do tej pory Warszawa - Kraków/Katowice nie zeszło nigdy poniżej 2h, a to już prawie 40 lat!
Jeśli prędkość handlowa pendolino ledwo przekracza 100 km/h, to marna to alternatywa dla dobrej fury na highwayu
2015-04-29 18:21:36 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Stefan banderą:
"@Zetes
CMK zbudowano z myślą o KDP i do tej pory Warszawa - Kraków/Katowice nie zeszło nigdy poniżej 2h, a to już prawie 40 lat!
Jeśli prędkość handlowa pendolino ledwo przekracza 100 km/h, to marna to alternatywa dla dobrej fury na highwayu"
Całkowicie podzielam Twoje zdanie. Właśnie dlatego uważam tzw. "projekt Pendolino" za jeden wielki skandal. To miał być (i mógł) rzeczywisty przełom na polskich kolejach. Zamiast gonić świat, stajemy się coraz bardziej kolonialnym skansenem. Zdarza mi się podróżować pociągami na tzw. Zachodzie i po powrocie do Polski szlag mnie trafia na naszą nieudolność...
2015-04-29 21:44:06 Autor: Bolek USA
---.hsd1.fl.comcast.net
@Kflik
Lubienie LOTu to czysty masochizm, no ale każdy ma swoje gusta. W jego przypadku dochodzi jeszcze słaba znajomość angielskiego.

Natomiast czas przesiadki z Chicago na Kraków wynosi obecnie godzinę (13:25 - 14:25), w sam raz by przejść kontrolę paszportową i przejść do odpowiedniego rękawa. W razie większego opóźnienia kolejny samolot jest o 16:25.
2015-04-30 07:12:00 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Zetes - ale dla przeciętnego człowieka który nie wgłębia się w kilometrówki czas jazdy 3 godziny między Warszawą a Gdańskiem, Krakowem czy Katowicami nie jest już taki zły.

Przecież nawet w Niemczech z Berlina do Frankfutu jedzie się 3 godziny, z Kolonii do Hamburga 4 godziny, a z Berlina do Monachium to nawet 5 godzin.
2015-04-30 16:02:49 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
W odpowiedzi na post aron mędrzec parczewski:
"@ Zetes - ale dla przeciętnego człowieka który nie wgłębia się w kilometrówki czas jazdy 3 godziny między Warszawą a Gdańskiem, Krakowem czy Katowicami nie jest już taki zły.

Przecież nawet w Niemczech z Berlina do Frankfutu jedzie się 3 godziny, z Kolonii do Hamburga 4 godziny, a z Berlina do Monachium to nawet 5 godzin."
To w jakim celu wydano ok 10 mld zł? Po co to wieloletnie zamieszanie i znacząca utrata liczby pasażerów? Dla skrócenia czasu podróży z Gdańska do Warszawy o 20 minut? W momencie rozpoczynania inwestycji zapowiedzi były pełne - jak się okazuje - pustych obietnic... (na ww. trasie miało być 2h 13minut).
2015-04-30 20:54:26 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@aron
3h można zrobić door to door jadąc dobrą furą po highwayu 200 km/h. Pociąg żeby mógł konkurować musi mieć 2h, bo "nie każdy mieszka na dworcu"
2015-05-01 17:24:13 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Kasę wydano po to żeby dostosować do 200 km/h
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS