Sprawniejszy załadunek i rozładunek wagonów towarowych w Pabianicach już tej jesieni zapowiada PKP PLK. Zarządca infrastruktury remontuje tamtejszy plac przeładunkowy. To kolejna niewielka, ale istotna inwestycja realizowana w ostatnim czasie w regionie łódzkim.
W podłódzkich Pabianicach trwa kolejny po modernizacji dworca i naprawie jednego z peronów remont, tym razem służący jednak ruchowi towarowemu. PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą bowiem prace na torze prowadzącym do placu ładunkowego położonego na terenie tamtejszej stacji, nieco na północny wschód od peronów pasażerskich. Roboty obejmą także sam plac przeładunkowy.
Wymienią pół kilometra torów – Prace polegają na wymianie nawierzchni na placu, dwóch rozjazdów oraz torów na odcinku 500 metrów – wylicza Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK. Łączna wartość inwestycji to ok. 1,5 mln zł. – Roboty, które wykonują PLK, umożliwią sprawny załadunek i wyładunek towarów na stacji w Pabianicach – zapewnia przedstawiciel zarządcy infrastruktury.
Remont rozpoczął się w drugiej połowie czerwca i potrwa do 30 września. Polskie Linie Kolejowe chcą tego lata wykonać także pewne prace remontowe w budynku pabianickiej nastawni wykonawczej. Te mają się skończyć natomiast jeszcze w sierpniu. Obie inwestycje nie wpływają na ruch pociągów pasażerskich.
Niewielka stacja, która wciąż nadaje i odbiera ładunkiDecyzja zarządcy infrastruktury o inwestycji w infrastrukturę dla ruchu towarowego potwierdza istotną rolę Pabianic w przewozie ładunków. Tamtejsza stacja jest jedną ze stosunkowo nielicznych w regionie łódzkim, która pełni wciąż rolę nadawczo-odbiorczą. W Pabianicach nadal prowadzone są też prace manewrowe związane z przyjmowaniem i wysyłaniem wagonów. Dociera tu m.in. węgiel do składu węglowego.
Realizowane prace są jednymi z dość licznych niewielkich inwestycji prowadzonych w ostatnim czaie w węźle łódzkim. Przypomnijmy, że PKP PLK remontuje obecnie także jeden z wiaduktów kolejowych w samej Łodzi –
nad ul. Konstantynowską. Spowodowało to
istotne zmiany w ruchu tramwajowym, bo dołem przebiegają tory, z których korzystają nie tylko linie miejskie, ale także podmiejskie – do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska.