Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Będzie wiadukt kolejowy w Gogolinie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-02-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Będzie wiadukt kolejowy w Gogolinie
Firma Drog-Bud podpisała umowę z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Opolu na budowę obwodnicy Malni i Choruli w ciągu DW-423. Wartość kontraktu to ponad 40 mln zł. Za tę kwotę powstanie ponad 6 km trasy, która ominie miejscowości od północy.

Ważna obwodnica

Przetarg na budowę obwodnicy Malni i Choruli ogłoszono już w sierpniu 2016 roku. Postępowanie trwało dłużej niż przewidywano z uwago na odwołania uczestników konkursu związane z wybraną ofertą. Ostatecznie umowa została podpisana z firmą Drog-Bud, a jej wartość to 41,3 mln zł.

Trasa pobiegnie po nowym śladzie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 423 i ominie miejscowości od północy. – Dziś jest dzień, w którym podejmujemy się rzeczy nowych, wyjątkowych dla całego regionu – mówił marszałek Andrzej Buła. – Bo też czymś wyjątkowym jest rozpoczynanie inwestycji drogowych „po nowym śladzie”, używając sformułowań drogowców – dodawał.
 
Droga będzie budowana w technologii betonowej. Szacuje się, że na jej wykonanie potrzeba około 28 tysięcy metrów sześciennych betonu. Obwodnica Malni i Choruli doprowadzi ruch do skrzyżowania dróg wojewódzkich 423, 424 oraz 409 – do ronda pomiędzy Krapkowicami a Gogolinem. Dzięki temu Opole zyska bezpośrednie połączenie z węzłem autostradowym „Gogolin” na A4, a mieszkańcy Malni i Choruli odetchną od ruchu ciężarówek.

Wiadukt w Gogolinie

Nie jest to jedyna umowa, która została podpisana w czwartek, 8 lutego br., przez władze województwa opolskiego. Marszałek Andrzej Buła podpisał kontrakt z burmistrzem Gogolina Joachimem Wojtalą na sfinansowanie przez gminę projektu inwestycji dotyczącej budowy wiaduktu nad torami kolejowymi w Gogolinie. Gmina przekaże około 1,4 mln zł na projekt budowlano-wykonawczy.

Cała budowa jest szacowana na ok. 30 mln zł. – Nnależy pamiętać, że po modernizacji linii kolejowej 136 ruch na niej będzie jeszcze większy, więc wiadukt będzie wyjątkowo potrzebny – dodaje. burmistrz Gogolina podkreśla, że to większe bezpieczeństwo nie tylko mieszkańców, ale i użytkowników drogi 409. – Budowa dwupoziomowego, bezkolizyjnego skrzyżowania oznacza, że do powietrza nie przejdą tysiące spalin samochodów czekających przy zamkniętym osiem godzin dna dobę przejeździe kolejowym. Powstanie tu centrum przesiadkowe z prawdziwego zdarzenia, transport kolejowy zostanie skorelowany z samochodowym – mówi burmistrz.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5