NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Ogromne utrudnienia w Niemczech potrwają aż do października

| Artur Bogdanowicz 23.08.2017 6

Ogromne utrudnienia w Niemczech potrwają aż do października
Fot. Reinhard Dietrich, CC-BY-4.0
W dalszym ciagu zamknięty jest niemiecki odcinek Rastatt – Baden-Baden. Utrudnienia na linii kolejowej Karlsruhe – Bazylea potrwać mają aż do 7 października – poinformowały wczoraj Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn).
Średnio 200 pociągów towarowych dziennie kierowanych jest innymi liniami lub jest zawieszonych, kilkadziesiąt składów dalekobieżnych kończy bieg w Rastatt (od strony północnej) zamiast w Bazylei, Interlaken, Zurychu. Od strony południowej ruch dociera do Baden-Baden, zamiast do Frankfurtu, Berlina, Hamburga czy Kolonii. Między Rastatt i Baden-Baden uruchomiono zastępczą komunikację autobusową.

Jak już informowaliśmy, 12 sierpnia doszło tutaj do przesunięcia płyt betonowych w przebiegającym 5 metrów pod torami tunelu i osunięcia się torów. Kolej natychmiast wstrzymała ruch pociągów. Aby ustabilizować feralne miejsce, planowane jest wypełnienie go (na długości łącznie 150 metrów) betonem. W tym celu konieczny jest czasowy demontaż sieci trakcyjnej oraz usunięcie wszystkich elementów torowiska. „Ofiarą“ prac będzie m.in. warta 18 mln euro maszyna do drążenia tuneli, która utknęła bezpośrednio w naruszonym miejscu. Wykorzystywana była do wykonania części odcinka KDP przebiegającego tutaj niespełna 5 metrów od istniejącej trasy. Prace prowadzi konsorcjum firm, któremu przewodniczą dwaj potentaci: Hochtief i Züblin – informuje dziennik Die Welt.

Utrudnienia dotykają nie tylko pasażerów (linie lokalne, regionalne oraz dalekobieżne), ale i gospodarkę. Wspomniana linia jest częścią osi transportowej Rotterdam – Genua. Z największego portu śródlądowego Europy, czyli Duisburga, anulowano 6 codziennych pociągów towarowych kursujących tą trasą. Również port w Rotterdamie anulował zamówione połączenia. Niektóre towary przeładowane zostały na ciężarówki, inne przewożone są barkami na Renie.

Zarówno klienci indywidualni, jak i grupowi oraz dziennikarze krytykują niewystarczającą politykę informacyjną przewoźnika. Komentatorzy podkreślają także, że brak jest planów awaryjnych na takie sytuacje, a opóźnione prace remontowe na innych trasach uniemożliwiają całkowite przekierowania pociągów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS