Partnerzy serwisu:
Pasażer

Ogromne utrudnienia w Niemczech potrwają aż do października

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Ogromne utrudnienia w Niemczech potrwają aż do października
Fot. Reinhard Dietrich, CC-BY-4.0
W dalszym ciagu zamknięty jest niemiecki odcinek Rastatt – Baden-Baden. Utrudnienia na linii kolejowej Karlsruhe – Bazylea potrwać mają aż do 7 października – poinformowały wczoraj Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn).

Średnio 200 pociągów towarowych dziennie kierowanych jest innymi liniami lub jest zawieszonych, kilkadziesiąt składów dalekobieżnych kończy bieg w Rastatt (od strony północnej) zamiast w Bazylei, Interlaken, Zurychu. Od strony południowej ruch dociera do Baden-Baden, zamiast do Frankfurtu, Berlina, Hamburga czy Kolonii. Między Rastatt i Baden-Baden uruchomiono zastępczą komunikację autobusową.

Jak już informowaliśmy, 12 sierpnia doszło tutaj do przesunięcia płyt betonowych w przebiegającym 5 metrów pod torami tunelu i osunięcia się torów. Kolej natychmiast wstrzymała ruch pociągów. Aby ustabilizować feralne miejsce, planowane jest wypełnienie go (na długości łącznie 150 metrów) betonem. W tym celu konieczny jest czasowy demontaż sieci trakcyjnej oraz usunięcie wszystkich elementów torowiska. „Ofiarą“ prac będzie m.in. warta 18 mln euro maszyna do drążenia tuneli, która utknęła bezpośrednio w naruszonym miejscu. Wykorzystywana była do wykonania części odcinka KDP przebiegającego tutaj niespełna 5 metrów od istniejącej trasy. Prace prowadzi konsorcjum firm, któremu przewodniczą dwaj potentaci: Hochtief i Züblin – informuje dziennik Die Welt.

Utrudnienia dotykają nie tylko pasażerów (linie lokalne, regionalne oraz dalekobieżne), ale i gospodarkę. Wspomniana linia jest częścią osi transportowej Rotterdam – Genua. Z największego portu śródlądowego Europy, czyli Duisburga, anulowano 6 codziennych pociągów towarowych kursujących tą trasą. Również port w Rotterdamie anulował zamówione połączenia. Niektóre towary przeładowane zostały na ciężarówki, inne przewożone są barkami na Renie.

Zarówno klienci indywidualni, jak i grupowi oraz dziennikarze krytykują niewystarczającą politykę informacyjną przewoźnika. Komentatorzy podkreślają także, że brak jest planów awaryjnych na takie sytuacje, a opóźnione prace remontowe na innych trasach uniemożliwiają całkowite przekierowania pociągów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5