szukaj
Śledź nas:

Oddala się wizja reaktywacji ruchu na linii 146. Śląskie mówi nie

| Kasper Fiszer 07.11.2018 68

Oddala się wizja reaktywacji ruchu na linii 146. Śląskie mówi nie
Pociąg regionalny wjeżdża na stację Chorzew-Sienkowice (fot. archiwalna)fot. Kasper Fiszer
Województwo śląskie nie ma w swoich planach wznowienia przewozów na linii kolejowej nr 146 łączącej aglomerację częstochowską ze stacją Chorzew-Siemkowice. W tym kontekście niemal nierealne wydają się plany województwa łódzkiego dotyczące wznowienia przewozów na tej trasie.
We wrześniu tego roku Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego niespodziewanie zapowiedział wznowienie przewozów na liniach wychodzących z węzła Chorzew-Siemkowice. Pociągi regionalne miałyby ponownie kursować po „Węglówce” (ale jedynie na jej odcinku leżącym w granicach województwa) oraz na trasie Chorzew-Siemkowice – posterunek odgałęźny Wyczerpy – Częstochowa. Miałoby to wyelimonować tzw. białe plamy komunikacyjne w południowo-zachodniej części regionu.

Śląskie nie ma zabezpieczonych środków na uruchomienie pociągów

Wydaje się jednak, że przywrócenie ruchu na ostatniej z wymienionych tras byłoby w obecnych warunkach bardzo trudne, jeśli nie w ogóle niemożliwe. Zarządca infrastruktury póki co nie odstąpił bowiem od planów fizycznej likwidacji peronów na przystankach położonych przy linii 146 Chorzew-Siemkowice – Wyczerpy, które podjął w związku z wieloletnim brakiem zainteresowania samorządów reaktywacją przewozów. Łódzkie nie może liczyć też na współfinansowanie przewozów przez władze województwa śląskiego, na terenie którego leży część trasy.

– Województwo na chwilę obecną nie planuje wznowienia organizacji połączeń kolejowych na liniach nr 131 i 146 na odcinkach stykowych z województwem łódzkim z uwagi na nieuwzględnienie wskazanych powyżej odcinków linii w planie transportowym – powiedział nam bowiem Marcin Gaweł, kierownik Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego. – Z powyższego wynika również brak zabezpieczenia środków finansowych w budżecie naszego województwa na dotowanie połączeń w kierunku Chorzewa-Siemkowic – dodaje.

Łódzkie nie próbowało uzgodnić planów z władzami Śląskiego

Przedstawiciel śląskiego samorządu poinformował nas także, że województwo nie informowało w prowadzonej z PKP PLK korespondencji o planach wznowienia ruchu, co mogłoby przyczynić się do zachowania infrastruktury pasażerskiej. Zarządca sieci kolejowej w październiku wskazywał, że jasnej deklaracji w tej sprawie nie otrzymał także od urzędu marszałkowskiego z Łodzi. Wszystko wskazuje więc na to, że perony w najbliższym czasie ostatecznie zostaną rozebrane.

Najbardziej interesujący wydaje się jednak aspekt braku jakichkolwiek prób porozumienia pomiędzy oboma potencjalnie zainteresowanymi urzędami marszałkowskimi. – Do dnia dzisiejszego inicjator połączeń, tj. województwo łódzkie, nie wystąpił do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego z propozycją uzgodnienia organizacji połączeń kolejowych na styku województw na liniach kolejowych nr 131 i 146 – stwierdził bowiem Marcin Gaweł. O ile UMWŁ już wcześniej deklarował, że nie zamierza uruchamiać pociągów międzywojewódzkich na pierwszej ze wskazanych tras, o tyle na drugiej z nich takie ustalenia z samorządowcami z Katowic wydają się absolutnie konieczne.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS