Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Od grudnia jeszcze szybsze Pendolino

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-05-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Od grudnia jeszcze szybsze Pendolino
PKP PLK nie dotrzymają w tym roku zapowiedzi zwiększenia liczby odcinków, po których będziemy jeździć 200 km/h. Ale czasy przejazdu i tak się skrócą.

Jak dowiedział się nieoficjalnie „Rynek Kolejowy”, PKP PLK wbrew własnym zapowiedziom nie podniosą w grudniu tego roku prędkości do 200 km/h ani na dalszych odcinkach Centralnej Magistrali Kolejowej łączącej Warszawę z południem kraju, ani na linii E65 Północ ze stolicy do Trójmiasta. Udało nam się jednak dowiedzieć, że czasy przyjazdu pociągów i tak znacząco się skrócą.

Linia z Warszawy do Gdańska jest modernizowana od dekady, a koszty prac przekroczyły 8 miliardów złotych. Założenia modernizacji przewidywały podniesienie prędkości do 200 km/h na prawie połowie trasy – w tym celu PKP PLK wybudowała kilkadziesiąt wiaduktów, ponieważ przejazdy w poziomie szyn nie mogą występować przy takiej prędkości szlakowej. Na wysoką prędkość trzeba tu będzie czekać co najmniej do czerwca przyszłego roku. O przyczynach piszemy na portalu Monitor.

Pasażerowie i tak jednak będą mieli powody do zadowolenia – według nieoficjalnych informacji czas przejazdu pomiędzy miastami, w tym połączeń EIP (Pendolino) i tak ma się „znacząco skrócić”. Wszystko dzięki wykorzystaniu ubiegłorocznego rozporządzenia, dopuszczającego podniesienie prędkości pociągów na łukach. Polskie normy były dotąd dużo ostrożniejsze, niż w krajach zachodnich.

Wszystko wskazuje na to, że nie będzie również podniesienia prędkości do 200 km/h dla kolejnego odcinka Centralnej Magistrali Kolejowej. W PKP PLK wygrała bowiem koncepcja rozwinięcia od razu prędkości 220-230 km/h, na co przygotowanych jest większość elementów trasy. Nie uda się jednak tego osiągnąć w najbliższym rozkładzie jazdy.

Jednak podróżujący z Warszawy do Krakowa i Katowic tu także nie powinni mieć powodów do narzekań. – PLK w tym roku skróci czas przejazdu na wszystkich trasach Pendolino. Zyskamy kilkanaście minut na trasie do Krakowa, Katowic i do Gdańska. Sprawę czasu przejazdu na tych liniach traktujemy kompleksowo – przygotowujemy wdrożenie prędkości 200 km/h na kolejnych odcinkach i niezależnie do tego korzystamy również z innych możliwości skracania czasu przejazdu. Dla pasażera liczy się „całościowy produkt”, czyli krótszy czas przejazdu – obiecuje rzecznik PKP PLK Maciej Dutkiewicz.

Według zapowiedzi z 2013 i 2014 roku, szacunkowe czasy przejazdu Pendolino z Warszawy Centralnej miały wynosić w grudniu 2015 roku 2 godziny 40 minut do Gdańska, 2 godziny 15 minut do Krakowa, 2 godziny 10 minut do Katowic i 3 godziny 30 minut do Wrocławia. Wkrótce powinniśmy poznać odpowiedź na pytanie, czy zostaną one spełnione.

Przyczyny zmiany planów PKP PLK odnośnie magistrali E65 omawiamy obszernie w portalu Monitor. Zapraszamy do rejestracji!

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5