Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Objazdowe pociągi Warszawa – Poznań przez Toruń i stację Inowrocław?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-11-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Objazdowe pociągi Warszawa – Poznań przez Toruń i stację Inowrocław?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plJaką drogą pojadą objazdowe pociągi między Poznaniem a Warszawą?
Poseł Krzysztof Brejza z Platformy Obywatelskiej zwrócił się do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa w sprawie możliwości skierowania objazdowych pociągów w relacji Warszawa – Poznań – Warszawa przez Toruń i stację Inowrocław. Objazdy będą konieczne w związku z planowaną modernizacją odcinka magistrali E 20, która potrwa dwa lata.

Prace na magistrali kolejowej E 20 na odcinku Sochaczew – Swarzędz znajduje się na liście projektów podstawowych w Krajowym Programie Kolejowym. PLK otrzymała dofinansowanie na nie z programu CEF. Zakres robót obejmuje odcinek o łącznej długości około 235 km. W związku z modernizacją konieczne będzie skierowanie pociągów dalekobieżnych na inne szlaki.

Pociągi Warszawa - Poznań z zajazdem do Torunia?

Krzysztof Brejza zwrócił się z pytaniem do MIB, czy możliwe będzie takie wytrasowanie pociągów, aby jechały one przez Toruń Główny i Inowrocławia (warto dodać, że prywatnie poseł Krzysztof Brejza jest synem prezydenta Inowrocławia). MIB w odpowiedzi podaje, że najszybsze pociągi, jadące przez Zamków i Gniezno, pojadą z prędkością 3:15. Taka trasa przejazdu, z uwzględnieniem wspomnianego czasu, oznacza jazdę z pominięciem stacji Toruń Gł. i Inowrocław, który pociągi pasażerskie ominą od południa łącznicą wykorzystywaną przez pociągi towarowe. Z kolei dla pociągów towarowych przewidziano trasy objazdowe z wykorzystaniem linii kolejowych nr 11, 12, 14, 272 – trasy południowe, oraz linii kolejowych nr 9, 18, 131, 353 – trasy północne.

– W zakresie obsługi ruchu regionalnego na zamkniętych odcinkach przewiduje się rozbudowaną organizację komunikacji zastępczej połączenia autobusowe w różnych relacjach skomunikowane z pociągami regionalnymi z wykorzystaniem drogi krajowej nr 92 i autostrady A2. W chwili obecnej trwają uzgodnienia w przedmiotowym zakresie pomiędzy PKP PLK SA i Departamentem Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego – informuje Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MIB odpowiedzialny za kolej.

Jaki zakres prac?

Zakres prac obejmuje wszystkie branże w tym: przebudowę nawierzchni i podtorza, peronów, przejazdów, budowę 2 wiaduktów drogowych, przebudowę/budowę obiektów inżynieryjnych, wymianę sieci trakcyjnej i konstrukcji wsporczych, przebudowę urządzeń nietrakcyjnych, przebudowę systemu sterowania ruchem kolejowym oraz sieci i urządzeń teletechnicznych. Po wykonaniu prac przejazd najszybszych pociągów między dwoma miastami ma trwać 2 godziny i 20 minut (obecnie o 15 minut dłużej). Termin zakończenia robót budowlanych i ponowne otwarcie całej magistrali E 20 przewidywany jest przez PKP PLK SA na grudzień 2019 roku.

Terminy zamknięć

Zaplanowane dwutorowe zamknięcia linii będą miały miejsce w następujących terminach:
• odcinek Konin – Podstolice: czerwiec 2017 - lipiec 2018;
• odcinek Barłogi – Konin: lipiec 2018 - czerwiec 2019;
• odcinek Kutno – Barłogi: wrzesień 2018 - październik 2018.

Więcej na temat modernizacji magistrali E 20 piszemy tutaj.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Modernizacji linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce - Terespol

Kongres Kolejowy

Modernizacji linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce - Terespol

Rynek Kolejowy, 22 października 2009 22 października 2009

Będzie raport z efektywności modernizacji linii E 20

Infrastruktura

Będzie raport z efektywności modernizacji linii E 20

PKP PLK, 8 kwietnia 2010 08 kwietnia 2010

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Modernizacji linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce - Terespol

Kongres Kolejowy

Modernizacji linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce - Terespol

Rynek Kolejowy, 22 października 2009 22 października 2009

Będzie raport z efektywności modernizacji linii E 20

Infrastruktura

Będzie raport z efektywności modernizacji linii E 20

PKP PLK, 8 kwietnia 2010 08 kwietnia 2010

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5