Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

O bezpiecznej SKM

Dalej Wstecz
Autor:

SKM

Data publikacji:
16-02-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
SKM

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
O bezpiecznej SKM
W kolejnictwie wprowadzono normę EN 15227, która określa wymagania dotyczące bezpieczeństwa biernego. Jej celem jest ograniczenie konsekwencji zderzeń pojazdów szynowych. Wymagania te dotyczą pudeł pojazdów oraz powiązanych z nimi podzespołów, które pochłaniają energię zderzenia. Nie obejmują one wszystkich możliwych scenariuszy wypadków, ale zapewniają poziom odporności na zderzenia, dzięki któremu skutki kolizji są minimalizowane. Wymaga się pewnego poziomu ochrony przez uwzględnienie najczęstszych rodzajów zderzeń, które mogą spowodować obrażenia lub wypadki śmiertelne. W 2011 roku decyzją Komisji UE wprowadzono dyrektywę TSI zwaną Loc&Pas, która to m.in. przywołuje wymagania związane z normą EN 15227.

Pociągi, którymi podróżują pasażerowie Szybkiej Kolei Miejskiej  są najnowszymi pojazdami  i  - co ważne - bezpiecznymi. W kolejnictwie możemy bowiem  dokładniej przewidzieć jak będzie wyglądała potencjalna kolizja i zbudować pociągi, które będą maksymalnie ograniczały  jej skutki.

W kabiny maszynistów, która jest najbardziej narażona ,  montuje się  nadprogramowe elementy przeznaczone do kontrolowanego zgniotu. Zajmują one dodatkowe miejsce, w skutek, czego pojazdy otrzymują bardziej aerodynamiczne czoło. Dla pojazdów spełniających powyższe wymagania charakterystyczne są obszerne przednie słupki, będące elementem klatki bezpieczeństwa. I analogicznie do samochodów : im pojazd bezpieczniejszy tym mniejsze są obszary przeszklone. W pojazdach SKM  elementami pochłaniającymi energię w pierwszej kolejności są: zgarniacz, odsuwający na bok np. małe  przedmioty (chroni je przed  najechaniem), absorbery główne i częściowo nawet sprzęg. Kolejnym elementem jest absorber środkowy tzw. blok honeycomb. Dalej załogę pojazdu chroni masywna klatka bezpieczeństwa połączona ze strukturą nośną spełniającą wymagania normy EN 12663.

Poziom bezpieczeństwa zgodny  jest z najczęściej występującymi wersjami wypadków określonych w normie EN 15227 , w tym: zderzenie czołowe dwóch identycznych zespołów trakcyjnych (prędkość 36km/h), zderzenie czołowe różnych rodzajów pojazdów kolejowych ( np. wagon o masie 80t., prędkość 36km/h), zderzenie czołowe zespołu trakcyjnego z dużym pojazdem drogowym na skrzyżowaniu jednopoziomowym (przeszkoda o masie 15 t. np. cysterna, prędkość 110km/h), zderzenie zespołu trakcyjnego z niską przeszkodą (np. samochodem na skrzyżowaniu).
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5