Partnerzy serwisu:
Biznes

Nowy numer „Rynku Kolejowego" już w Empikach!

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
16-04-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Nowy numer „Rynku Kolejowego" już w Empikach!
fot. MS, Rynek Kolejowy
W najnowszym numerze miesięcznika Grupa PKP podsumowuje 2018 rok. W kontekście gospodarki „narodowej” pytamy, jaka firma jest naprawdę polska. Poruszamy również najważniejsze aktualnie tematy: intermodalu, IV pakietu kolejowego oraz Krajowego Programu Kolejowego. Polecamy jak zawsze ciekawe rozmowy, m. in. z prezesem ŁKA Januszem Malinowskim.

Na dzień przed oddaniem tego numeru „Rynku Kolejowego” do druku media – i to nie tylko te branżowe – obiegła informacja o planowanej budowie 1,6 tys. km nowych linii kolejowych, w tym 670 km linii dużych prędkości. Projekt, co niezmiennie mnie zaskakuje, został przygotowany przez spółkę CPK, a jego skala ma być porównywalna z największymi programami rozbudowy infrastruktury: Krajowym Programem Kolejowym i Programem Budowy Dróg Krajowych.

Przyjęcie programu przez rząd jest możliwe już w listopadzie tego roku. Zgodnie z naszymi wcześniejszymi informacjami CPK ma odpowiadać za budowę większości nowej infrastruktury, zaś PKP za modernizację i przebudowę istniejącej sieci kolejowej, tak aby powstał system 10 „szprych” prowadzących do położonego w centralnej części kraju portu komunikacyjnego. W ramach planowanych działań ma powstać m.in. linia łącząca Warszawę przez CPK z Łodzią, co oznacza częściowy powrót do projektu KDP sprzed kilku lat. Był to zresztą chyba największy projekt przygotowany przez PKP PLK w ciągu ostatnich 20 lub więcej lat zakładający budowę nowych linii. Jego realizacja została jednak wstrzymana przez ministra Sławomira Nowaka.

Ostatnie tygodnie przyniosły także informacje o tym, że rozważana jest kwestia zmiany systemu zasilania w Polsce… Warto przypomnieć, że w ciągu ostatnich 30 lat w Polsce udało się zbudować tylko 50 km nowych torów kolejowych (37 km Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i kilka łączników do lotnisk, m.in. do stołecznego portu im. F. Chopina i na lotnisko w Lublinie). Skala planowanych inwestycji jest więc ogromna, a nie mają one poparcia wszystkich sił politycznych, nie mówiąc już o tym, że szeroko dyskutowane są i wśród samych kolejarzy. To wielka szkoda, że takie rozmowy nie odbyły się właśnie 20 lub więcej lat temu. Tak jak udało się osiągnąć konsensus co do przyszłej sieci autostrad i ekspresówek w Polsce, można też było zrobić w sprawie kolei. Teraz dopiero zaczynamy.

Miłej lektury,
Łukasz Malinowski

Zobacz Spis Treści                                                                   Zaprenumeruj
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

„Schabowy” na kolejowym szlaku

Pasażer

„Schabowy” na kolejowym szlaku

Włodzimierz Winek 08 czerwca 2023

Jest nowy numer Miesięcznika Rynek Kolejowy!

Biznes

Jest nowy numer Miesięcznika Rynek Kolejowy!

Jakub Madrjas 18 kwietnia 2023

Wjechał nowy numer miesięcznika Rynek Kolejowy!

Biznes

Nowy „Rynek Kolejowy” w salonach Empik i Inmedio!

Biznes

Zobacz również:

„Schabowy” na kolejowym szlaku

Pasażer

„Schabowy” na kolejowym szlaku

Włodzimierz Winek 08 czerwca 2023

Jest nowy numer Miesięcznika Rynek Kolejowy!

Biznes

Jest nowy numer Miesięcznika Rynek Kolejowy!

Jakub Madrjas 18 kwietnia 2023

Wjechał nowy numer miesięcznika Rynek Kolejowy!

Biznes

Nowy „Rynek Kolejowy” w salonach Empik i Inmedio!

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5