Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowy chiński pociąg KDP wyruszy na tory

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
20-08-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nowy chiński pociąg KDP wyruszy na tory
fot. CRRC
Chińskie koleje wprowadzą nową serię pociągów dużej prędkości zaprojektowaną i wyprodukowaną w Państwie Środka. Pociąg ma się stać hitem eksportowym i może zagrozić producentom japońskim i europejskim.

10 września na linii Dalian – Shenyang rozpoczną kursowanie pociągi dużej prędkości CRH 0503 wyprodukowane i skonstruowane w Chinach. Prace nad tym projektem rozpoczęły się w 2012 r. Specyfikację techniczną opracowała Chińska Akademia Nauk Kolejowych, a za prace konstrukcyjne i produkcję odpowiadały spółki CRRC Changchun Railway Vehicles i CRRC Oingdao Sifang. Chińskie koleje (Chinese Railways Corporation) były z kolei koordynatorem projektu.

Nowe ezt mają maksymalną prędkość konstrukcyjną wynoszącą 350 km/h i mogą przewieźć 556 pasażerów – 10 w klasie business, 28 w klasie pierwszej i 518 w klasie drugiej. Testy jednostek odbywały się od września 2015 r.

Chińczycy liczą, że pociągi CRRC znajdą również nabywców na rynkach eksportowych. Niedawno CRRC zdobyła zamówienie na dostawę 30 lokomotyw do Iranu o czym pisaliśmy tutaj. Nowe pociągi chińskiego producenta mogą zagrozić pozycji dotychczasowych liderów branży w tym Alstomu, Siemnsa, czy producentów japońskich.

Kilka lat temu koncern Kawasaki oskarżył Chińczyków, że ich projekt supernowoczesnej ezt CRH380A jest kopią japońskiej technologii.  CRRC stanowczo odrzuciły te zarzuty. Zhou Li – szef działu technologicznego Chinese Railways Corporation zapewnia, że nowy pociąg CRH 0503, który wyruszy na tory we wrześniu został zaprojektowany niezależnie przez konstruktorów z Państwa Środka.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5