PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały pod koniec maja dwa nowe przetargi na prace torowe – na linii nr 273 oraz magistrali E30.
Pierwszym z nowych zamówień jest wykonanie wymiany nawierzchni kolejowej torów nr 1 i 2 na odcinku Głogów – Bytom Odrzański wraz z robotami towarzyszącymi w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra”. Szacunkowa wartość zamówienia to 450 580 200 złotych netto.
Drugie zamówienie dotyczy wykonania robót budowlanych w stacjach Jarosław i Przemyśl oraz na szlakach Żurawica – Przemyśl i Przemyśl – Hurko w ramach zadania pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 91 Kraków Główny Osobowy – Medyka i linii nr 92 Przemyśl – Medyka, odcinek Rzeszów – granica państwa”.
W obu przetargach PKP PLK zgodnie z wytycznymi uwzględniły kryteria pozacenowe przy wyborze wykonawców – ale tylko w niewielkim stopniu.
Zarządca infrastruktury ogłosił również postępowanie na przygotowanie dokumentacji projektowej niezbędnej do przyszłej przebudowy stacji Rzeszów, również położonej na magistrali E30. Na wykonanie prac wykonawcy będą mieli 478 dni.
Więcej na temat przetargów przeczytasz na portalu Monitor. Zapraszamy do rejestracji!