Nowe statystyki wypadków kolejowych w Europie. Co jest ich najczęstszą przyczyną? - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Nowe statystyki wypadków kolejowych w Europie. Co jest ich najczęstszą przyczyną?

| Artur Bogdanowicz 10.11.2017 50

Nowe statystyki wypadków kolejowych w Europie. Co jest ich najczęstszą przyczyną?
Pendolino po zderzeniu z autobusem KMfot. wirtualnynowydwor.pl
Międzynarodowy Związek Kolei, UIC, opublikował właśnie kolejny roczny raport nt. wypadków kolejowych. W bazie danych znajdują się informacje o wypadkach od 2001 r. przekazywane przez członków UIC (ich działalność obejmuje 89% terytorium europejskiego obszaru gospodarczego UE+EFTA). Do UIC należy również PKP S.A.
W 2016 roku 52% wypadków kolejowych spowodowanych zostało przez wtargnięcie na tory w niedozwolonym miejscu, 24% przez pokonywanie przejść kolejowych w niedozwolony sposób, np. mimo opuszczonych szlabanów zarówno przez pieszych, jak i zmotoryzowanych, a 7% to zdarzenia na peronie. W 13% wypadków przyczyny leżą po stronie kolei – czy to z powodów technicznych, czy ludzkich. Łącznie w wypadkach zginęło ponad 1600 osób, czyli więcej niż rok wcześniej (2015: 1512, gdy liczba ofiar była wyjątkowo niska).

W latach 2010-2014 dochodziło średnio do 130 „kolizji między pociągami i wykolejeń” rocznie. W 2015 odnotowano 89 wypadków tego typu, zaś w roku ubiegłym zaledwie 70 zdarzeń – w dwóch wypadkach kolejowych w Belgii i Niemczech oraz na skutek wykolejenia pociągu w Hiszpanii zginęło jednak aż 12 podróżnych.


​Liczba tzw. „znaczących zdarzeń” – w których udział brały pojazdy kolejowe i w których doszło albo do zdarzenia śmiertelnego, albo min. jedna osoba odniosła poważne obrażenia, albo doszło do poważnych strat materialnych lub znaczących utrudnień komunikacyjnych.

W ostatnich tygodniach w Polsce mamy do czynienia ze zwiększoną liczbą wypadków na przejazdach kolejowych (np. kolizja Pendolino z autobusem Kolei Mazowieckich) oraz przypadkami przejechania sygnału "stój" (tutaj piszemy o sytuacji, jaka miała miejsce w Worowie) na semaforze. Urząd Transportu Kolejowego traktuje poważnie te zdarzenia i wzywa przewoźników do analizy procedur bezpieczeństwa.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Europa (65)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Europa (65)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS