Koleje Mazowieckie podpisały umowę na budowę nowej myjni, która ma umożliwić mycie każdego rodzaju taboru. Ma to rozszerzyć możliwości bazy w Tłuszczu. Inwestycja jest warta 21,6 mln złotych.
Dziś została podpisana umowa na budowę myjni taboru kolejowego na terenie stacji postojowej w Tłuszczu z firmą IDS-BUD SA. Centa ofertowa to 21 648 000 zł brutto. Przewidywany czas realizacji budowy to około 10 miesięcy. Rozpoczęcie budowy nastąpi jeszcze w tym roku. Projekt obejmuje budowę myjni wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną oraz zaplecze gospodarczo-socjalne. W miejscu myjni sezonowej powstanie obiekt, który pozwoli na mycie taboru przez cały rok. Myjnia będzie obsługiwała cały tabor z Tłuszcza oraz w części z sekcji warszawskich – Grochowa i Ochoty.
Przewidziana do realizacji w ramach umowy myjnia taboru kolejowego będzie miejscem, gdzie odbywać się będzie przede wszystkim mycie z zewnątrz za pomocą szczotkowej myjni automatycznej i ręczne domywanie miejsc dla szczotek niedostępnych, w tym dachu. Myjnia będzie obiektem całorocznym, przystosowanym do pracy 24 godziny na dobę. Pracować będzie w pełni w oparciu o zamknięty obieg wody z separacją zanieczyszczeń powstałych w procesie mycia. Używane środki chemiczne mają podlegać będą biodegradacji.
Powierzchnia zabudowy wyniesie 1600,9 metrów kwadratowych, a użytkowa 1700 metrów kwadratowych. Wysokość budynku to aż 8,7 metra. Przewidziany do realizacji budynek jest dwunawową halą, opartą na rzucie prostokąta. Myjnia dla taboru kolejowego będzie znajdować się w głównej hali, natomiast pomieszczenia obsługujące czyli socjalno-biurowe i techniczne w hali bocznej. Główna hala myjni zlokalizowana jest w osi toru nr 43, i jest halą przejazdową. Torowisko położone jest na betonowej płycie szczelnej. Tor będzie zelektryfikowany. Więcej na temat nowej inwestycji KM piszemy tutaj.