Po długich i żmudnych testach nareszcie jest sukces. Francuski Urząd Bezpieczeństwa Kolejowego (EPSF) wydał dodatkowe zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji pociągów Velaro D wyprodukowanych dla Deutsche Bahn przez firmę Siemens. Tym samym pociągi niemieckiego przewoźnika będą mogły kursować po francuskiej sieci kolejowej.
Dopuszczenie do eksploatacji zezwala na poruszanie się po francuskiej sieci kolejowej ośmioczłonowych pociągów Velaro D. Będą mogły one korzystać zarówno z sieci kolei dużych prędkości, jak i sieci konwencjonalnej. Dokument nie zezwala jednak na poruszanie się pociągów w trakcji ukrotnionej. W Belgii i Francji przetestowano łącznie osiem pociągów Velaro D.
Deutsche Bahn kupiła 15 pociągów Velaro D mogących rozpędzać się do 320 km/h w 2008 roku za ok. 500 mln euro. Szesnasty pociąg został zamówiony jako rekompensata za duże opóźnienia dostawcy, a siedemnasty – w zamian za zniszczony w wypadku pociąg ICE3MF. Nowe Velaro D zostały zakupione przede wszystkim z myślą o rozwoju siatki połączeń międzynarodowych – z Niemiec mają kursować do Francji, Belgii i Eurotunelem do Wielkiej Brytanii. Proces certyfikacji pociągów okazał się długotrwały, dlatego nie udało się jeszcze zgromadzić wszystkich niezbędnych pozwoleń.
W połowie 2013 roku międzynarodowa komisja odpowiadająca za przewozy prowadzone Eurotunelem (IGC) przyznała niemieckiej kolei Deutsche Bahn certyfikat "B", zezwalający na prowadzenie przewozów pod kanałem La Manche. Te właśnie połączenia będą obsługiwane przez składy Velaro D. Według pierwotnych założeń DB, kursy w tej relacji miały ruszyć w 2013 roku. Po licznych przesunięciach ustalono, że będzie to jednak rok 2016.