Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Niemcy stawiają na push–pulle. Chcą kupować 20 pociągów rocznie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
07-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Niemcy stawiają na push–pulle. Chcą kupować 20 pociągów rocznie
rys. SkodaPush-Pull Skody dla DB Regio
Deutsche Bahn chce wybrać dostawcę składów typu push–pull. W ciągu najbliższego roku wybiorą dostawcę, u którego będą zamawiać 20 takich pociągów rocznie.

Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) planują zakup jednopoziomowych składów push-pull, czyli pociągów złożonych z lokomotywy i wagonów, zakończonych wagonem sterowniczym, do obsługi połączeń dalekobieżnych. Rozpoczął się okres prekwalifikacji producentów, który potrwa do końca lutego 2018 roku.

Przedmiotem zamówienia DB jest umowa ramowa na zaprojektowanie, wyprodukowanie i dostarczenie pociągów z miejscami dla minimum 485 pasażerów. Podmioty zainteresowane wykazać muszą m.in., że w ciągu ostatnich pięciu lat wyprodukowały co najmniej jedną podobna jednostkę, dopuszczoną do ruchu na terenie Niemiec, Austrii lub Holandii oraz zadeklarować, że posiadają odpowiednie zaplecze techniczne i personalne dla wykonania zlecenia.

Zakup ma być sfinansowany ze środków własnych, bez dotacji unijnych, a cena ma być jednym z kilku, ale nie głównym, kryterium przetargowym. Rocznie (od 2021 roku) DB mogłoby odbierać po 20 składów. Wśród najpoważniejszych potencjalnych producentów pociągów wymieniani są Bombardier, Siemens (producent pociągów RailJet), Stadler, Skoda czy CAF.

Ciekawe zamówienie długookresowe Deutsche Bahn zawsze wywołuje porównania z polskim rynkiem. Były prezes PKP Intercity, a obecnie członek zarządu ŁKA Janusz Malinowski jest zdania, że w Polsce również należy się zastanowić nad zamówieniem składów typu push–pull (zarówno jednopokładowych, jak i dwupokładowych). – Jest miejsce dla innowacyjnego projektu opartego o oczekujące na naprawę poziomu P5 wagony i lokomotywy – mówi „Rynkowi Kolejowemu”. Wśród przykładowych tras, na których mogłyby jeździć takie pociągi wymienia trasy TLK Warszawa–Łódź, Olsztyn/Gdynia–Szczecin oraz Gdynia-Hel.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]

Fotorelacje

Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]

Jakub Madrjas 20 listopada 2022

Nowe piętrowe pociągi push-pull dedykowane głównie obsłudze Warszawy

Tabor i technika

Wagony piętrowe dla PKP Intercity nie mogą się rozpędzić

Tabor i technika

PKP Intercity wraca do pomysłu zakupu piętrowych zestawów Push-pull

Tabor i technika

Zobacz również:

Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]

Fotorelacje

Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]

Jakub Madrjas 20 listopada 2022

Nowe piętrowe pociągi push-pull dedykowane głównie obsłudze Warszawy

Tabor i technika

Wagony piętrowe dla PKP Intercity nie mogą się rozpędzić

Tabor i technika

PKP Intercity wraca do pomysłu zakupu piętrowych zestawów Push-pull

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5