Partnerzy serwisu:
Pasażer

Niemcy: Powrót pociągu Berlin – Paryż i pomysły na likwidację 1. klasy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-08-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Niemcy: Powrót pociągu Berlin – Paryż i pomysły na likwidację 1. klasy
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plGare du Nord w Paryżu
Obecnie w Niemczech toczy się dyskusja nad przywróceniem bezpośredniego połączenia z Berlina do Paryża. Chcą tego Zieloni.

Mówi o tym pismo skierowane przez nich do niemieckiego ministra transportu Andreasa Scheuera i do jego francuskiej koleżanki Élisabeth Borne, na które powołuje się sieć informacyjna Redaktionsnetzwerk Deutschland (RND), cytowana przez informacyjną stację telewizyjną ntv.

Regularne i konkurencyjne cenowo przejazdy nocne na tej trasie to nie tylko ważny symbol ścisłej niemiecko-francuskiej przyjaźni. To także konieczny i ważny krok ku mobilności w przyszłości, w czasie kryzysu klimatycznego - piszą Zieloni.

Pod listem podpisali się Franziska Brantner, specjalistka Zielonych ds. Europejskich, Matthias Gastel, zajmujący się w partii tematami kolejowymi i trzech europarlamentarzystów. Ich zdaniem, kursujący obecnie raz w tygodniu tą trasą pociąg nocny Kolei Rosyjskich (RZD), jadący także przez Polskę, nie jest w stanie wypełnić zapotrzebowania.

Połączenia stolic nie ma od 2016 roku

Nocne pociągi kursowały między stolicami do 2016 roku. Zniknęły wraz z likwidacją większości nocnych pociągów obsługiwanych przez DB (większość siatki połączeń przejęły Koleje Austriackie, ale nie wszystkie).

Obecnie w ciągu dnia do stolicy Francji dojechać można z Frankfurtu, Sztutgartu i Monachium wielosystemowymi pociągami ICE i TGV, zaś z Kolonii i Zagłębia Ruhry składami Thalys. Podróżni z Berlina skazani są na przesiadki lub podróż samolotem, autobusem albo samochodem. W tym kontekście warto przypomnieć, że Niemcy w najbliższych latach nowym taborem zamierzają usprawnić połączenie Berlina z Amsterdamem.

Pomysły na likwidację 1 klasy.

W ostatnich dniach głośno było o pomyśle lewicowej partii Die Linke. Bernd Riexinger, współprzewodniczący partii zaproponował likwidację pierwszej klasy w pociągach państwowego przewoźnika Deutsche Bahn. Riexinger uznał, że pozwoli to większej liczbie osób korzystających z pociągów zająć miejsce siedzące i przekonywał, że kolej powinna skupić się, w dobie globalnego ocieplenia, na wydajności energetycznej.

Enak Ferlemann, przedstawiciel niemieckiego rządu ds. kolei, ocenił propozycję Die Linke jako “socjalistyczne wyrównywanie”. – Jeśli ktoś jest w stanie zapłacić więcej za więcej miejsca, to powinien mieć prawo do podróżowania w ten sposób – ocenił. Krytycznie pomysł oceniły także organizacje konsumenckie, które dodały, że za więcej miejsca płaci się więcej, a więc odpowiednio wynagradza się kolej za tą usługę, a ponadto pomysł Riexingera mógłby przyczynić się do odejścia sporej liczby klientów do aut.

Warto w tym miejscu wspomnieć, że w wielu pociągach regionalnych w Niemczech 1 klasa i tak niewiele już różni się od drugiej. Jej klienci zazwyczaj korzystają po prostu wydzielonego przepierzeniem przedziału, mają do dyspozycji zaledwie parę centymetrów miejsca na nogi więcej oraz rozkładane stoliki do pracy na laptopie. Powszechnie rezygnuje się z układu siedzeń 2:1.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5