NUMER 06/2018
NUMER 06/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Spór o stawki
szukaj
Śledź nas:

Newag: Griffiny pożyczone PKP Intercity mają 100% sprawności

| Michał Szymajda 29.05.2018 328

Newag: Griffiny pożyczone PKP Intercity mają 100% sprawności
Griffin PKP IntercityFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Dwie lokomotywy Griffin, które eksploatuje PKP Intercity w ramach umowy dzierżawy z Newagiem, nie psują się. Prezes Newagu obiecał, że tak samo sprawne pojazdy w liczbie 20 sztuk spółka dostarczy do przewoźnika.
– Dzierżawione przez PKP Intercity dwa Griffiny uzyskały 100% sprawności, nie ma z nimi żadnych problemów. 20 elektrowozów bardzo podobnych do tych wyprodukujemy teraz dla PKP Intercity – powiedział prezes nowosądeckiego Newagu – Zbigniew Konieczek.

Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk przypomniał, że podpisana 29 maja umowa z Newagiem to efekt realizacji olbrzymiej strategii taborowej, która łącznie warta jest 7 mld zł. To konkretne zamówienie warte jest ponad 367 mln zł brutto. Jeżeli PKP Intercity skorzysta z prawa opcji (na 10 kolejnych Griffinów), wartość zamówienia wzrośnie do ponad 551 mln zł brutto. Na razie nie ma decyzji co do zamówienia kolejnych 10 elektrowozów i nie należy się jej spodziewać prędko.

– Lokomotywy, które kupujemy od Newagu, mają pozwolić na prowadzenie pociągów z prędkością 160 km/h. Będą wyposażone w system ETCS, co umożliwi jednoosobową obsługę trakcyjną – powiedział prezes PKP Intercity.

Zgodnie z umową producent zobowiązany jest do realizacji zamówienia w okresie 30 miesięcy. Będzie też wykonywał regularne przeglądy techniczne lokomotyw na drugim, trzecim i czwartym poziomie utrzymania. Po 60 miesiącach od daty odebrania pojazdów zostaną wykonane naprawy na czwartym poziomie utrzymania.

Bardzo wysoką sprawność Griffinów zachwalał nie tylko prezes Newagu, ale także maszyniści, których podpytaliśmy o pracę na elektrowozach. Potwierdzili, że praca na nich to przyjemność, że z pojazdami kursującymi na trasie z Warszawy do Krakowa i Przemyśla i z Warszawy do Wrocławia, w zasadzie nie ma problemów. Bardzo chwalili ergonomię kabiny. Każdy z dwóch pojazdów od 8 marca przejechał już 85 tysięcy kilometrów, czyli wykonując każdego dnia przebiegi ponad 1000 kilometrów pod banderą pasażerskiego operatora.

– Griffiny będą najnowocześniejszymi lokomotywami, jakie w tej chwili są produkowane w Europie, są w pełni zgodne z TSI – dodał Zbigniew Konieczek.

– To co jest niezmiernie ważne to podniesienie poziomu produkcji krajowych producentów taboru kolejowego. Zamawiając nowe lokomotywy PKP Intercity wzmacnia potencjał polskich zakładów w zakresie innowacji, w zakresie potencjału produkcyjnego – powiedział obecny podczas podpisania umowy minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42016)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42016)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2018
NUMER 06/2018
Zamieszanie wokół kontrowersyjnego projektu cennika PKP PLK stanowi ważną naukę na przyszłość. W miesięczniku znajdziemy również rozmowy z Prezesem Kolei Mazowieckich R. Stępniem i prezesem FPS H. Cegielski H. Stępniewiczem. Oprócz tego wiele miejsca poświęcamy projektom intermodalnym (w tym PKP SA i Portu Gdańsk), planowaniu objazdów na kolei oraz tematyce integracji biletowej. Pytamy również, czy PFR zbuduje narodowego czempiona z Pesy, Solarisa i Newagu?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS