Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Newag: Griffiny pożyczone PKP Intercity mają 100% sprawności

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Newag: Griffiny pożyczone PKP Intercity mają 100% sprawności
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plGriffin PKP Intercity
Dwie lokomotywy Griffin, które eksploatuje PKP Intercity w ramach umowy dzierżawy z Newagiem, nie psują się. Prezes Newagu obiecał, że tak samo sprawne pojazdy w liczbie 20 sztuk spółka dostarczy do przewoźnika.

– Dzierżawione przez PKP Intercity dwa Griffiny uzyskały 100% sprawności, nie ma z nimi żadnych problemów. 20 elektrowozów bardzo podobnych do tych wyprodukujemy teraz dla PKP Intercity – powiedział prezes nowosądeckiego Newagu – Zbigniew Konieczek.

Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk przypomniał, że podpisana 29 maja umowa z Newagiem to efekt realizacji olbrzymiej strategii taborowej, która łącznie warta jest 7 mld zł. To konkretne zamówienie warte jest ponad 367 mln zł brutto. Jeżeli PKP Intercity skorzysta z prawa opcji (na 10 kolejnych Griffinów), wartość zamówienia wzrośnie do ponad 551 mln zł brutto. Na razie nie ma decyzji co do zamówienia kolejnych 10 elektrowozów i nie należy się jej spodziewać prędko.

– Lokomotywy, które kupujemy od Newagu, mają pozwolić na prowadzenie pociągów z prędkością 160 km/h. Będą wyposażone w system ETCS, co umożliwi jednoosobową obsługę trakcyjną – powiedział prezes PKP Intercity.

Zgodnie z umową producent zobowiązany jest do realizacji zamówienia w okresie 30 miesięcy. Będzie też wykonywał regularne przeglądy techniczne lokomotyw na drugim, trzecim i czwartym poziomie utrzymania. Po 60 miesiącach od daty odebrania pojazdów zostaną wykonane naprawy na czwartym poziomie utrzymania.

Bardzo wysoką sprawność Griffinów zachwalał nie tylko prezes Newagu, ale także maszyniści, których podpytaliśmy o pracę na elektrowozach. Potwierdzili, że praca na nich to przyjemność, że z pojazdami kursującymi na trasie z Warszawy do Krakowa i Przemyśla i z Warszawy do Wrocławia, w zasadzie nie ma problemów. Bardzo chwalili ergonomię kabiny. Każdy z dwóch pojazdów od 8 marca przejechał już 85 tysięcy kilometrów, czyli wykonując każdego dnia przebiegi ponad 1000 kilometrów pod banderą pasażerskiego operatora.

– Griffiny będą najnowocześniejszymi lokomotywami, jakie w tej chwili są produkowane w Europie, są w pełni zgodne z TSI – dodał Zbigniew Konieczek.

– To co jest niezmiernie ważne to podniesienie poziomu produkcji krajowych producentów taboru kolejowego. Zamawiając nowe lokomotywy PKP Intercity wzmacnia potencjał polskich zakładów w zakresie innowacji, w zakresie potencjału produkcyjnego – powiedział obecny podczas podpisania umowy minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Newag chce budować wagony pasażerskie na 200 km/h

Tabor i technika

Newag chce budować wagony pasażerskie na 200 km/h

Michał Szymajda 14 czerwca 2023

Kolejne Impulsy dla Zachodniopomorskiego. Budżet powiększony

Tabor i technika

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Zintegrowany transport

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Mikołaj Kobryński 07 czerwca 2023

Zobacz również:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Newag chce budować wagony pasażerskie na 200 km/h

Tabor i technika

Newag chce budować wagony pasażerskie na 200 km/h

Michał Szymajda 14 czerwca 2023

Kolejne Impulsy dla Zachodniopomorskiego. Budżet powiększony

Tabor i technika

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Zintegrowany transport

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Mikołaj Kobryński 07 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5