szukaj
Śledź nas:

Newag: Będziemy naprawiać i modernizować coraz nowocześniejsze pojazdy

| Roman Czubiński 29.08.2017 64

Newag: Będziemy naprawiać i modernizować coraz nowocześniejsze pojazdy
fot. Paweł Bąbik, SM42.pl
Modernizacja pojazdów pozostanie jednym z obszarów działania spółki, ale mniej ważnym, niż wytwarzanie nowego taboru – zapowiada przedstawiciel władz Newagu. Taka hierarchia priorytetów wynika w dużej mierze z dostępności środków unijnych dla przewoźników. Coraz trudniejsze staje się natomiast naprawianie lokomotyw i wagonów starszej generacji – nie tylko z powodu ich zużycia, ale także przez kurczące się zapasy części.
Wiceprezes Newagu Józef Michalik zapewnia, że spółka zamierza nadal zajmować się modernizacją lokomotyw i wagonów. – Rynek lokomotyw spalinowo-elektrycznych ma potencjał związany z modernizacją. Na pewno będziemy na tym rynku istnieć – deklaruje. To samo ma dotyczyć wagonów. – Nie powiedzieliśmy ostatniego słowa, jeśli chodzi o ich modernizację – obiecuje.

Produkcja przede wszystkim

Według Michalika ostatnio zrealizowanym zamówieniem była modernizacja 16 wagonów dla PKP IC. – W postępowaniu na 350 sztuk nie złożyliśmy jednak bardzo atrakcyjnej czy „agresywnej” oferty – przyznaje. Jak tłumaczy, wynika to z analizy kosztów oraz z odniesienia ich do budżetu zamawiającego, który prezes ocenia jako „relatywnie niski”. – Co więcej, mieliśmy już zakontraktowaną produkcję elektrycznych zespołów trakcyjnych. Nie chcieliśmy więc obciążać się zanadto innymi zamówieniami – wyjaśnia.

Nowosądecki zakład nie zamierza też odpuszczać rynku napraw bieżących pojazdów trakcyjnych oraz wagonów. Władze spółki przewidują jednak, że w najbliższych latach zajdą na nim duże zmiany. – Trzeba jednak pamiętać, że technicznie pojazdy się starzeją. Często zdarza się, że stan techniczny przybywających do nas pojazdów kwalifikuje się nie do naprawy rewizyjnej, ale głównej. Oznacza to, że naprawy te nie zawsze są opłacalne – podkreśla Michalik. Newag nie zrezygnuje z napraw starszego taboru, ale wobec dostępności środków unijnych oraz związanej z nimi rosnącej liczby zamówień na nowe pojazdy będzie koncentrować się właśnie na segmencie nowych pojazdów, które z biegiem czasu zastąpią tabor z lat 70. czy 80. także w warsztatach remontowych.

Coraz mniej części do SM42

– Chcemy, by docelowo pojazdy wyprodukowane i zmodernizowane przez nas – ale nie tylko – wracały do nas na naprawy i modernizacje. Nie przestaniemy wykonywać usług utrzymaniowych, chyba że przejściowo – zapowiada wiceprezes.

W przypadku lokomotyw spalinowych, szczególnie manewrowych, sytuację pogarsza jeszcze jeden istotny czynnik. – Zaczyna brakować części do ich napraw. Po upadku Fabloku nikt nie wytwarza już nowych części do SM42. To samo dotyczy części do silników wyprodukowanych przez zakłady Cegielskiego, takich jak tłoki czy wały korbowe – mówi Michalik. Na rynku brakuje także zamienników. Na dłuższą metę wyjściem pozostaje więc modernizacja połączona z wymianą krytycznych podzespołów lub zakup nowych pojazdów.




VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2017
NUMER 10/2017
W związku z targami Trako 2017 przygotowaliśmy trzy edycje „Rynku Kolejowego” z różnymi okładkami. Numer jest dostępny bezpłatnie na targach na naszym stoisku: nr 04 w hali B. Serdecznie zapraszamy! W tym wyjątkowym numerze postanowiliśmy podsumować aktualny stan polskiej kolei. Analizujemy zmiany w Krajowym Programie Kolejowym, pokazujemy, jakie zmiany czekają Centralną Magistralę Kolejową i jakie wyzwania stoją przez PKP Intercity i PolRegio. Nie brakuje ważnych rozmów, w tym z prezesami spółek: PKP SA, PKP Intercity, STK, OT Logistics, ZUE, KZN „Bieżanów”, Torprojektu, czy Pol-Miedź Trans. Ciekawej lektury nie zabraknie – objętość tego numeru wynosi ponad dwieście stron!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS