Partnerzy serwisu:
Biznes

Największy ruch składów cargo między Polską a Czechami. Rośnie też ruch pociągów pasażerskich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
17-08-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Największy ruch składów cargo między Polską a Czechami. Rośnie też ruch pociągów pasażerskich
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Najwięcej pociągów towarowych, które uruchamiane są w relacjach międzynarodowych z Polski, przekracza granicę polsko-czeską. Takie informacje podaje Urząd Transportu Kolejowego. Nieźle też wyglądają statystyki pociągów pasażerskich między krajami.

Dane, które podaje Urząd, dotyczą informacji od przewoźników zebranych za 2018 rok, wyłącznie od polskich przewoźników. Wynika z nich, że zdecydowanie największy ruch pociągów towarowych odbywa się przez kolejowe przejście graniczne Zebrzydowice - Petrovice. W zeszłym roku przejechało przez nie 14 tysięcy 414 pociągów. Drugim pod względem przewozów jest sąsiednie przejście Chałupki – Bohumin, gdzie w obie strony odprawiło się 12 tysięcy 288 pociągów towarowych uruchamianych przez krajowych przewoźników cargo. Warto zaznaczyć, że linia kolejowa na granicy Polski i Czech w obu wypadkach jest zelektryfikowana, nie zachodzi konieczność zmiany trakcji na nich (takie samo napięcie po obu stronach granicy), a pociągi można tu prowadzić z prędkością od 90 do 120 kilometrów na godzinę.

Przez przejście granice Zebrzydowice – Petrovice w sezonie letnim przejeżdża 5 par pociągów pasażerskich dziennie, uruchamianych przez PKP Intercity wraz z zagranicznymi partnerami. Ale już przez sąsiednie, Chałupki – Bohumin, aż 11 par, w tym pociągi Kolei Śląskich. Spory ruch panuje także w innych miejscach na granicy polsko-czeskiej, np. między Szklarską Porębą a Harrachowem (9 par pociągów) czy między Cieszynem a Czeskim Cieszynem (9 par pociągów Kolei Czeskich do i z Frydka Mistka). 4 pary pociągów osobowych przejeżdżają dziennie przez przejście graniczne Głuchołazy – Albrechtice.

Tyle samo pociągów Kolei Dolnośląskich przekracza granicę Międzylesie – Lichkov, a od grudnia w weekendy przybędzie tu jeszcze jeden: w relacji Wrocław – Praga. Także ten przewoźnik, w porozumieniu z GW Train, uruchamia obecnie 7 par pociągów przez przejście graniczne Lubawka – Kralovec (7 pociągów). Sukcesem KD jest także sezonowe ożywienie między Golińskiem a Mezimesti. Łącznie polsko-czeską granicę przekracza więc łącznie około 50 pociągów i dodatkowe w czasie weekendów.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5