NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Największy polski operator kontenerowy łączy siły z chińskim gigantem logistycznym

| Jakub Madrjas 22.03.2018 241

Największy polski operator kontenerowy łączy siły z chińskim gigantem logistycznym
Fot. ATC Cargo
Największy chiński prywatny operator logistyczny WWL kupił udziały w polskiej spółce logistycznej ATC Cargo. Zapowiadają wspólny rozwój na Nowym Jedwabnym Szlaku.
W Warszawie zaprezentowano dziś plany, jakie największy chiński prywatny operator logistyczny Worldwide Logistics Group (WWL) ma wobec polskiego rynku. W lutym tego roku WWL zdecydowało się na zakup pakietu 7,54% akcji ATC Cargo od PZU. To lider na polskim rynku logistyki kontenerowej, notowany na New Connect. W tym roku ma znacznie przekroczyć 100 tys. TEU (odpowiednika dwudziestostopowych kontenerów). – Chiny są jednym z najważniejszych miejsc na gospodarczej mapie świata – na ten kraj przypada 60 procent ładunków kontenerowych na całym świecie. Specyfika naszej działalności jest mocno związana właśnie z Chinami – mówił dziś prezes ATC Cargo Artur Jadeszko.

Jak podkreślił, teraz ATC Cargo i WWL zaczynają pozycjonowanie się jako jedna grupa logistyczna, a ATC Cargo będzie odpowiedzialne za rozwój Worldwide Logistics w Europie – podkreślił Jadeszko. – Chcemy za pomocą ATC Cargo stworzyć platformę, która pozwoli nam rozszerzyć nasze działania w Europie Środkowej i Wschodniej – potwierdził prezes grupy WWL Jacky Lim. ATC Cargo będzie odpowiedzialne za ekspansję grupy na terenie Europy. – Dzisiaj największym partnerem handlowym Chin jest Unia Europejska, która prześcignęła Stany Zjednoczone. Dzienne obroty wynoszą 1 miliard euro, a ten jeden kraj stanowi około 20 procent całej struktury importu UE – skala nie do przecenienia – mówi prezes ATC Cargo.

Rozwój na Jedwabnym Szlaku


Obie spółki podkreślały, że ich współpraca łączy się z ideą Nowego Jedwabnego Szlaku. – Polska została wybrana na centrum operacyjne naszej ekspansji w Europie przede wszystkim ze względu na naszego zaufanego partnera ATC Cargo, z którym od wielu lat owocnie współpracujemy na szlaku Chiny – Polska. Nie bez znaczenia jest także położenie geopolityczne Polski. Ten kraj ma potencjał, by stać się logistycznym sercem Europy, a my zamierzamy skorzystać z tych możliwości – przekonuje prezes grupy WWL Jacky Lim. –Połączenie polskich i chińskich doświadczeń w zakresie transportu międzynarodowego to znaczący krok w realizacji idei „jednego pasa i jednej drogi”. Środki pozyskane z debiutu giełdowego WWL na Shanghai Stock Exchange pozwolą zdynamizować naszą działalność w Europie – zauważa prezes Lim.

Jak powiedział prezes Jadeszko, najważniejsze w projekcie Jedwabnego Szlaku jest nie to, że już jeżdżą po nim pociągi z Chin a jego skala – czasowa i infrastrukturalna. – Chińskie inwestycje w Polsce związane z Jedwabnym Szlakiem mają wynieść 3 miliardy euro. Polska z racji swojego położenia geograficznego i wielkości gospodarki jest naturalnym liderem tego projektu w naszej części Europy. Polska ma szanse nie tylko być krajem tranzytowym, ale ważnym centrum redystrybucji – podkreślił.

– Polska jako kraj nie ma międzynarodowego operatora logistycznego z prawdziwego zdarzenia. Stoimy dzisiaj przed wielką szansą uczestniczenia w budowaniu projektu globalnego operatora, który w przeciągu najbliższych lat znajdzie się w pierwszej dziesiątce – przekonywał.

Wielkie centrum logistyczne dla Alibaby w Polsce?

Na razie spółki nie podały informacji na temat wielkości planowanych inwestycji, ale mają wsppólnie zająć się budową nowych magazynów czy urządzeń portowych. Jak podkreślano na konferencji, wiąże się to z nowoczesnym know-how – w ubiegłym roku WWL uruchomił w pełni zautomatyzowany, bezobsługowy hub magazynowy przy lotnisku Pudong w Szanghaju. Roboty w nim obsługują 2400 palet na godzinę.

Prezes Worldwide Logistics przypomniał, że w ubiegłym roku w Szanghaju podpisana została wstępna umowa o współpracy z Grupą PKP i planowany jest dalszy rozwój transportu produktów chińskich drogą kolejową do Europy – i na odwrót. Prezes Jadeszko zapowiedział innowację w tych transportach. Dzięki konsolidacji ładunków z Chin do Europy na bazie istniejących serwisów za pośrednictwem ATC Cargo i WWL będzie można wysłać pociągiem nie cały kontener, a mniejszy ładunek – wręcz tylko jedną paletę.

Co więcej, WWL jest jednym z największych dostawców usług dla gigantycznego sprzedawcy Alibaba.com. Jak poinformował prezes Lim, WWL razem z ATC Cargo rozmawia o projekcie stworzenia dużego centrum magazynowo-logistycznego w Polsce do obsługi Alibaby. – Z tych magazynów będą zaopatrywać się biznesmeni nie tylko z Polski, ale też z Niemiec i z Czech – zapowiedział Lim, dodając, że decyzja Alibaby związana jest z utrudnieniami formalnymi, które ta napotkała na terenie Niemiec; dlatego centrum ma zostać zlokalizowane przy niemieckiej granicy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Chiny (331)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Chiny (331)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5