Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Największa paryska stacja do rozbudowy. Dziennie obsłuży 100 tys. pasażerów więcej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-07-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Global Rail News/SNCF/International Rail Journal/tk

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Największa paryska stacja do rozbudowy. Dziennie obsłuży 100 tys. pasażerów więcej
Fot. Diliff/CC BY-SA 3.0/Wikimedia Commons
Francuscy kolejarze przymierzają się do realizacji skomplikowanego przedsięwzięcia infrastrukturalnego. W sercu Paryża ma zostać rozbudowana najbardziej oblegana stacja francuskiej stolicy – Gare du Nord. Według zapowiedzi, w ciągu sześciu lat stanie się trzykrotnie większa.

Rozbudowa stacji Gare du Nord jest ściśle powiązana z Letnimi Igrzyskami Olimpijskimi, które w 2024 roku odbędą się w stolicy Francji. Władzom SNCF zależy na rozbudowie stacji, aby była ona w stanie podołać stale rosnącemu zainteresowaniu koleją – przede wszystkim w czasie igrzysk, ale także po ich zakończeniu. Ze wstępnych szacunków wynika, że stacja za sześć lat miałaby obsłużyć dziennie o 100 tys. podróżnych więcej niż obecnie.

Przebudowie zostałaby poddana zarówno część peronowa, jak i dworcowa. Ogólnodostępna przestrzeń dworca miałaby powiększyć się z 15 do 37 tys. m2. To znacznie usprawniłoby przemieszczanie się osób kierujących się ze stacji do miasta oraz tych, którzy podążają w przeciwnym kierunku. Ze wstępnych informacji wynika, że ogromną powierzchnię zyskałaby hala odpraw, wydłużone zostałyby perony, z których są odprawiane pociągi Eurostaru. Zmianie uległoby także otoczenie obiektu – władze SNCF i miasto planują przebudowę ulicy Rue du Faubourg-Saint-Denis – tak, aby poprawiła się dostępność stacji.

Do zagospodarowania na rekreację ma być przeznaczony dach obiektu. Są plany utworzenia na nim boisk do koszykówki oraz pola golfowego. Stacja ma stać się przyjazna środowisku i ma być wyposażona w technologie wykorzystujące odnawialne źródła energii.

Wstępne deklaracje zakładają również przebudowę zajezdni autobusów, wygospodarowanie przestrzeni na parkingi dla rowerów oraz usprawnienie organizacji ruchu kołowego wokół obiektu.

W tej chwili Gare du Nord to najczęściej wybierana przez pasażerów stacja. Dziennie korzysta z niej ok. 700 tys. pasażerów. Za sześć lat, zgodnie z zapowiedziami, liczba ta ma wzrosnąć do 800 tys., a w roku 2030 – nawet do 900 tys. podróżnych. Pierwsze plany rozbudowy stacji pojawiły się prawie 50 lat temu. Tym razem mają jednak zostać zrealizowane. Prace mają ruszyć jeszcze w tym roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

CAF: Nowe jednostki dalekobieżne dla SNCF już w produkcji

Tabor i technika

Ouigo startuje z kolejnymi relacjami w Hiszpanii. Ile kosztują bilety?

Koleje Dużych Prędkości

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Alstom zbuduje kolejnych 60 piętrowych pociągów dla francuskiego SNCF

Tabor i technika

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

CAF: Nowe jednostki dalekobieżne dla SNCF już w produkcji

Tabor i technika

Ouigo startuje z kolejnymi relacjami w Hiszpanii. Ile kosztują bilety?

Koleje Dużych Prędkości

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Alstom zbuduje kolejnych 60 piętrowych pociągów dla francuskiego SNCF

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5