Przedstawiciele Alstomu przekazali firmie Volkswagen lokomotywę hybrydową H3. Lokomotywa będzie służyła niemieckiemu koncernowi do prowadzenia niskoemisyjnego transportu towarowego dla fabryki w Wolfsburgu. Alstom będzie odpowiedzialny za utrzymanie pojazdu przez kolejnych 10 lat.
W porównaniu z tradycyjnymi lokomotywami manewrowymi, nowa lokomotywa H3, dzięki hybrydowemu silnikowi, produkuje nawet do 50% mniej dwutlenku węgla, podczas gdy emisja wszystkich zanieczyszczeń jest mniejsza o około 70%. Konstruktorom maszyny również udało się znacząco obniżyć poziom jej hałasu. Silnik diesla o mocy 350 kW spełnia wszelkie standardy w zakresie gazów spalinowych na poziomie IIIB2. W zależności od zastosowania, lokomotywa hybrydowa H3 pracuje około 50%-75% czasu w trybie bateryjnym. To pozwala na praktycznie bezemisyjną eksploatację w strefach miejskich albo w halach produkcyjnych. Lokomotywa osiąga maksymalną prędkość 100 km/h, dzięki czemu może być eksploatowana na ważnych szlakach.
- Dzięki koncepcji lokomotywy hybrydowej, Alstom udowodnił swoją innowacyjność po raz kolejny. Technologie z ograniczoną emisją spalin będą grały kluczową rolę w światowej polityce redukcji emisji dwutlenku węgla - powiedział burmistrz miasta Stendal Klaus Schmotz.
- Volkswagen stara się ograniczać emisję CO2 zarówno na drogach, jak i na torach. Nowa lokomotywa hybrydowa przyczynia się do zrównoważonego rozwoju Volkswagena - tak aby osiągnąć 25% redukcji oddziaływania na środowisko w obszarze produkcji do roku 2018. Dzięki zasilaniu elektrycznemu, udało się także obniżyć poziom emisji hałasu - mówi Kristina Mennecke z firmy Volkswagen AG.
Volkswagen i Alstom już wcześniej współpracowały w zakresie ograniczenia emisji spalin. W projekcie pilotażowym Volkswagen już eksploatował lokomotywę wyposażoną przez Alstom w silnik hybrydowy. Jak czytamy w komunikacie prasowym, wcześniejsze doświadczenia pozwoliły na utorowanie ścieżki rozwojowi platformy lokomotyw tego typu.
Lokomotywa dostarczona niemieckiemu koncernowi jest trzecią dostarczoną w tym roku, a zamówień na lokomotywy H3 jest coraz więcej - od Audi, DB Regio Franken oraz Mitteldeutsche Eisenbahn Gesellschaft.